Asus K52F-EX699V Review
Weliswaar nog maar 1 dag in bezit maar wat een top laptop. Heb hiervoor een Packard Bell dot.m netbook gehad die inmiddels te langzaam was geworden, daarom speciaal op zoek gegaan naar een laptop met i5. Ik gebruik de laptop voornamelijk voor internetten en programmeren in Eclipse. De Windows prestatie index geeft een 4,2 (vanwege aero graphics, maar dat draait supersoepel?), de score op processor is 6,8. Ik heb de beeldkwaliteit een wat lagere score gegeven omdat 1366x768 natuurlijk niet echt een hoge resolutie is. Het scherm is wel perfect te lezen en helder genoeg. Kleuren lijken mij ook prima in orde. Hoewel de mobiliteit natuurlijk een stuk minder is als bij m'n eerdere netbook is deze laptop niet de zwaarste in z'n klasse. Op schoot...
Pluspunten
'maar' 2,5 kilo supersnelle processor goede warmte afvoer
Minpunten
Geen bluetooth Optische drive (wat moet ik ermee?)
Eindoordeel
Heb hiervoor een Packard Bell dot.m netbook gehad die inmiddels te langzaam was geworden, daarom speciaal op zoek gegaan naar een laptop met i5. Ik gebruik de laptop voornamelijk voor internetten en programmeren in Eclipse.
De Windows prestatie index geeft een 4,2 (vanwege aero graphics, maar dat draait supersoepel?), de score op processor is 6,8.
Ik heb de beeldkwaliteit een wat lagere score gegeven omdat 1366x768 natuurlijk niet echt een hoge resolutie is. Het scherm is wel perfect te lezen en helder genoeg. Kleuren lijken mij ook prima in orde.
Hoewel de mobiliteit natuurlijk een stuk minder is als bij m'n eerdere netbook is deze laptop niet de zwaarste in z'n klasse. Op schoot word ie niet echt warm, tenzij je crisis 2 demo gaat draaien
Ik krijg zojuist na 2 uur de melding dat ik nog 11% batterij heb, maar ik heb hem vrij intensief gebruikt, gedeeltelijk op full performance. Vrij netjes volgens mij. Accu laad trouwens erg snel op.
Wat ik wel vaag vind, is dat ze de schijf hebben gepartitioneerd (C: 125GB en D: 350GB). Waarschijnlijk ga ik die nog even aan elkaar plakken.
619 euro voor betaald bij de Mediamarkt in Amsterdam, kan dus nog goedkoper, maar ik had hem snel nodig.
Reacties (3)
Wat is daar raar aan? Denk de perfecte verdeling tussen windows install en data..Wat ik wel vaag vind, is dat ze de schijf hebben gepartitioneerd (C: 125GB en D: 350GB). Waarschijnlijk ga ik die nog even aan elkaar plakken.
Wat de review betreft: je gooit bijna overal lukraak 5 sterren tegen aan, maar je onderbouwd vrij weinig.. ik denk dat je het beter wat korter had gehouden, scheelt je weer tijd... Ik bedoel dus, als je iets doet doe het dan goed, neem de tijd zodat anderen er echt iets aan hebben. geen verdere beoordeling bij deze totdat de review is aangevuld..
succes!
[Reactie gewijzigd door millman op 22 juli 2024 16:38]
Ik heb net als millman eigenlijk ook wel het idee dat de review relatief kort is, dat is wel jammer. Ik had graag wat benchmarks en wat foto's gezien.
Ja hij is misschien wel karig, maar heb dit nog altijd liever dan alleen de sterren. Dit geeft in ieder geval meer achtergrond info dan de sterren alleen.
Vind het beleid een beetje vreemd op Tweakers, het is heel simpel wat sterren geven aan een product en klaar is kees of je 'MOET' een top notch review schrijven voordat het algemeen wordt geaccepteerd. Zit geen echte tussenstap in.
Zit ook niet de kelkoo reviews te wachten met een zin "Geweldig top product!", maar daar is de Tweakers community niet naar.
Moest het even kwijt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/18121/soep.jpg?f=community)