HTC Incredible S Zwart Review

dasooktoevallig 7 maart 2011, 3.526 views

HTC Incredible S Zwart

Pluspunten

• Goed beeldscherm
  • Goed geluid via headphone
  • Veel geheugen voor applicaties
  • Processor is meer dan snel genoeg
  • Degelijk gebouwd
  • HTC Sense
  • meegeleverde navigatie applicatie met betaalbare kaarten

Minpunten

• Wordt niet meteen met Android 2.3.3 uitgebracht
  • geen meegeleverde software voor videobellen
  • speaker kan beter

De HTC Incredible S is een goede Android telefoon zonder echte zwakke plekken.

De bouwkwaliteit is uitstekend, zoals we de afgelopen jaren van HTC gewend zijn.Het beeldscherm is scherp, helder en heeft een uitstekende kleurweergave. De camera is goed geschikt voor snapshots en vanwege de uitgebreide instelmogelijkheden in de camera applicatie valt er veel te tweaken.

De geluidskwaliteit is verbeterd t.o.v. eerdere HTC telefoons, maar daar heb je voornamelijk plezier aan als je via goede oordopjes of koptelefoon luistert. Het geluid van de speaker is weliswaar beter en harder in vergelijking met eerdere modellen van HTC, maar je gaat deze speaker niet gebruiken om met plezier naar muziek te luisteren. De speaker is wel goed genoeg voor handsfree bellen en voor navigatie.

De processor is erg snel en zeker snel genoeg om alle huidige mogelijkheden van Android volop te gebruiken.

De accu moet bij gemiddeld gebruik een werkdag kunnen uithouden, maar dat hangt af van je gebruik en of je urenlang op een lokatie zit met een slechte netwerkdekking (dan moet een telefoon meer energie verbruiken om verbinding te houden).

Na het opstarten heb je ca. 1.06 GB ruimte voor het installeren van applicaties. In combinatie met de mogelijkheid die Android 2.2. en hoger biedt om applicaties gedeeltelijk naar de SD kaart te verplaatsen moet je het wel erg bont maken om dat vol te krijgen. HTC levert een SD-kaart van 8GB mee.

Op de SD kaart staan ook enkele kaartbestanden op voor de eigen navigatieapplicatie van HTC. Je kunt tegen betaling van een redelijke prijs aanvullende kaarten en navigatiegegevens voor vrijwel de hele wereld downloaden. Er zijn stemmen voor de meeste talen beschikbaar en vaak zelfs twee per taal. Ook zijn er gegevens over files en flitsers beschikbaar tegen betaling.

HTC levert zoals gebruikelijk geen pure Android, maar legt daar de HTC Sense schil overheen. Smaken verschillen, maar persoonlijk vind ik dat nog steeds een verbetering t.o.v. de originele Android interface.

HTC heeft deze telefoon voorzien van Android 2.2, maar heeft rond MWC al aangekondigd dat de telefoon een update naar 2.3.3 zal krijgen kort nadat hij op de markt komt.

De telefoon heeft een extra camera aan de voorkant, die je eigenlijk zou willen gebruiken in combinatie met software voor videobellen, zoals Skype. HTC levert geen software mee voor videobellen, maar in de Android Market zijn diverse apps te vinden.

Heb jij ook een HTC Incredible S Zwart?

Zeer goede review waarin ik me kan vinden.
Heb de Incredible S sinds donderdag en tot nu alleen maar lof over het toestel.

Het enige probleem wat ik heb is dat het toestel niet wifi mijn thuis router op WIFI kan :(
(schijnt bij meerder Android toestellen zo te zijn)
Dan moet je een lager kanaal proberen ;)
Vind het zelf helemaal geen goede review.
Niet uitgebreid te noemen, geen foto's e.d., geen fatsoenlijke lay-out.
En gaat alleen in op de dingen die je het eerst merkt wanneer je het toestel gebruikt, duidelijk dat deze nog maar net in bezit is.
Er worden dingen verteld die nogal logisch zijn. (Zoals dat de HTC Sense schil er overheen ligt en het niet standaard Android is. Bijna iedereen weet dat en wie het niet weet, zal het verschil tussen stock Android en Android met de HTC Sense schil er overheen toch niet merken.)
Lijkt me fijn als de review verder uit wordt gebreid met foto's, misschien wat benchmarks etc.

Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk, dus hoop dat de gebruiker hem nog gaat uitbreiden! ;)

[Reactie gewijzigd door timwijn op 7 maart 2011 19:40]

beetje karige review, probeer alles wat uitgebreider te schrijven en voeg foto´s toe, die doen het altijd goed!

Tevens kun je de lay-out wat aanpassen zodat het ook wat prettiger is om door de "lap tekst" heen te lezen.

Op dit moment 2 sterren
Had meer het idee dat ik een advertentie zat te lezen dan een review.
Wel licht kan je wat dieper in gaan op onderdelen, zoals foto kwaliteit want "goed geschikt voor snapshots" is beetje er om heen lullen wat reclame ook altijd doet.
En video bellen wie wilt er nu videobellen? Is het niet eerder een nadeel dat er z'n nutteloos 2de camera er in zit?

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 7 maart 2011 20:32]

voor de ladies zal er wel een mirror-app komen kunnen ze ff lipglossen in het scherm
De Incredible S heeft aan de achterkant een opvallende bobbel. Ligt hij daarmee nog wel fijn in de hand? Of juist minder fijn, of maakt het niks uit?
juist een beetje meer grip door de bobbel is mijn ervaring
Ik heb net ook even mogen spelen met mn nieuwe incredible S. Ik had hiervoor een Desire, maar vind het toch net de moeite waard om (tegen niet al te hoge extra kosten) hem te upgraden. Het net iets groter scherm, front camera, en mooier uiterlijk zijn voor mij redenen hiervoor. Echter vind ik de kleurweergave van de Desire toch echt beter na ze naast elkaar gebruikt te hebben.
Voor de rest sluit ik me aan bij de review. Het geluid van de speaker laat te wensen over, maar met oordopjes is het prima. De bijgeleverde oordopjes zijn echter wel van minimale kwaliteit.