Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

Pap3rclip 9 december 2006, 905 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • Ligt perfect in de hand.
  • Gevoeligheid is zeer makkelijk in te stellen.
  • Werkt op bijna elk oppervlak.
  • Lekker licht.
  • Knoppen zijn makkelijk in te drukken.

Minpunten

• Cold Boot problemen.
  • Jammer dat je het licht niet kan uitschakelen.
  • Functie knoppen aan de rechterkant.

Na enkele reviews gelezen te hebben, heb ik besloten om de Razer Copperhead aan te schaffen. Dit is mijn eerste review dus kritiek is welkom.

Verpakking:

De Copperhead wordt geleverd in een leuke doos waar netjes alle functies opgesomd staan. Ook wordt er een echtheidscertificaat bijgeleverd.

Installatie:

Eerst heb ik de laatste firmware/drivers gedownload van de site van Razer, daarna computer afgesloten, muis ingeplugd en drivers/firmware geïnstalleerd. Driver heeft lekker veel functies: knoppen configuratie, DPI instelling, refresh rates, scroll snelheid, dubbelkliksnelheid, X-enY gevoeligheid, ... . De muis kan 5 verschillende profielen onthouden door middel van zijn 32KB onboard geheugen. Je kan makkelijk tussen deze profielen wisselen door de knop aan de onderkant in te drukken. Deze functie is vooral handig als je de Copperhead op verschillende computers gebruikt. Jammer dat het coldboot probleem nog niet opgelost is op mijn moederbord. Dit wil zeggen dat je muis niet herkend wordt waardoor je hem moet uit- en inpluggen (dit kan via de usb-stekker of door de knop aan de onderkant 15 seconden in te houden.)

Ergonomie:

Het was eerst even wennen aan de vorm van de muis (voorheen had ik een Logitech muis), maar na enkele dagen begon de muis echt beter in de hand te liggen. Je duim en pink liggen ook erg goed op rubberen grip aan de zijkant. Na enkele maanden gebruik ligt hij nog steeds perfect in de hand.

Functionaliteit:

De muis heeft 7 knoppen, welke allemaal naar eigen wensen ingesteld kunnen worden. Het enige nadeel is misschien dat de muis perfect symmetrisch is (voor links- en rechtshandigen.) waardoor de 2 functieknoppen aan de rechterkant moeilijk in te drukken zijn. Een klein nadeel: mijn computer staat onder mijn bureau, dus moet de draad van de muis achter het blad door naar boven komen. Dit zorgt nogal voor hinder omdat de kabel blijft steken.

Precisie:

Met zijn 2000DPI is de muis uiterst precies. Zeker in combinatie met een Steelpad QcK werkt de Copperhead uitmuntend.

Bouwkwaliteit:

De muis ziet er stevig uit, knoppen zijn makkelijk in te drukken maar zijn nog altijd zeer degelijk. Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.

Prijs:

De prijs is nogal aan de hoge kant maar deze is hij echt waard.

Ik vind dit een zeer goede muis ondanks zijn prijs en kan jullie allen aanraden om deze muis eens te overwegen.

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Coldboot problemen kan je oplossen door nieuwe firmware op de muis te flashen.
Bij de meeste moederborden kan dit inderdaad, maar helaas is de driver nog niet voor mijn uitgebracht. :Y)
Welke kleur is hij? verder sluit ik me aan bij wat je zegt. Een topmuisje ;)
ik snap niet dat je de prijs 4 sterren kan geven...
ik vind het voor een muis echt schreeuwend duur, dat je eht er voor over hebt wil nog niet zeggen dat de prijs ook goed is.

(heb zelf overigens een g5)
Copperhead : 50 euro
G5 : 48 euro
:? :?
Ik ben echt bereid om 50 euro te geven aan iets wat je zo hard nodig hebt (alles wat je doet gaat via de muis). 50 euro is toch niets vergeleken met high-end hardware??