Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT 19" Review

lohost 19 april 2005, 1.031 views

Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT 19"

Pluspunten

• USB hub, vrij draaien monitor en monitorvoet, zeer hoge refreshrate, goede service, dubbele monitoraansluiting

Minpunten

• redelijke warmteproductie, slechte speakers

Ik maak nu een paar jaar gebruik van deze monitor en heb nog geen dag spijt van mijn aankoop. Indertijd absoluut niet de goedkoopste monitor en nog steeds vrij prijzig voor een CRT scherm. Maar daar krijg je wel een mooi scherm met een zeer platte beeldbuis voor terug. Vooral de relatieve ondiepe bouw en het los draaien op de voet (de bekabeling gaat in de monitorvoet, niet in de monitor) maakt deze monitor tot een zeer goed en betrouwbaar product, zeker zijn prijs waard.

De mogelijke resoluties met de hoge refresh rate maken de monitor zeer geschikt voor dagelijks vele uren beeldschermwerk. Ik draai zelf standaard 1600x1200 bij 85Hz, maar hoger kan. De monitor heeft een geheugen voor verschillende beeldschermresoluties zodat het gebruik van de tweede monitoraansluiting op de monitor voor bijvoorbeeld een laptop niet gepaard gaat met het telkens opnieuw afstellen van de uitlijning van het scherm.

Ook qua service is het goed gesteld bij Iiyama. Mijn monitor begon na ongeveer 2 jaar een wat vreemde brom te vertonen. Na het aanvragen van een RMA via de website werd de monitor binnen enkele dagen omgeruild voor een ander exemplaar. Ik vermoed een repareerd exemplaar, maar dit kan ik niet onderbouwen.

Het enige nadeel dat ik kan noemen voor deze monitor zijn de speakers in de monitorvoet. Deze zijn totaal zinloos door de slechte kwaliteit.

Heb jij ook een Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DT 19"?

Heb hem zelf gehad zonder speakers, volgensmij de 452 ofzo, perfect beeld!