Acer Aspire 5633WLMi Review

TimeX 2 december 2006, 1.835 views

Acer Aspire 5633WLMi

Pluspunten

• 64 bits Core 2 Duo Processor
  • 1x 1GB ram
  • Accuduur
  • Sneltoetsen

Minpunten

• Videokaart is mager
  • 5400rpm hardeschijf

Algemene beoordeling
Dit is mijn eerste laptop, ik heb al achter vele andere laptops van mijn ouders en vrienden gezeten, de meeste bevielen me niet zo omdat ze zo groot waren, maar deze is zeer dun en voor de rest redelijk formaat, hij past in mijn Eastpack rugzak.

Featureset
Bijna alles zit erin, het enige wat ik mis is bluetooth en DVI aansluiting. De laptop heeft een ingebouwde 1.3 megapixel webcam van zeer goede kwaliteit, wanneer het donker is geeft je beeldscherm genoeg licht om je zichtbaar te maken voor de webcam. Het toetsenbord typt héél fijn, zit niet een beetje los, wat je bij andere laptops wel eens tegenkomt. Het geluid is wel een beetje matig, maar dat heeft elke laptop, dus daar zal ik deze niet op afrekenen. De laptop heeft 4 usb poorten, 2 links en 2 achter, een vga aansluiting een een HD aansluiting (denk ik). Dual Layer DVD brander een een cardreader zijn ook in dit beestje te vinden. Lan, Modem en WiFi aansluiting zit er ook nog op (bijna vergeten)

Prestaties
De Laptop bezit een Core 2 Duo T5500, het is en 64 bit processor in tegenstelling tot de vele 32bit versies van intel die vandaag nog steeds verkocht worden :S. Er zit 1x 1GB ram in, dus makkelijk uitbreidbaar naar 2GB (in tegenstelling tot vele andere laptops, want daar zit 2x 512mb in. De videokaart valt dan wel weer wat tegen, een onboard videokaart, maar deze laptop is ook niet gebouwd voor de gamer. Laptop reageert snel, van de dualcore is veel te merken, kan veel dingen tegelijk doen, pc is alleen wat trager als er van cd/dvd gelezen moet worden.

Beeldkwaliteit
Superhelder (Crystalbrite) scherm, goede resolutie van 1280x800

Bouwkwaliteit en robuustheid
De laptop kan tegen een stootje, komt stevig over, ik vind het een goede kwaliteit.

Ergonomie
Werkt perfect, toetsenbord zit lekker vast en veert niet mee bij het typen

Warmte- en geluidsproductie
WEINIG geluidsproductie, mijn snurkende vader is erger. De ventilator staat ook meestal uit, en dan weer ff aan. Hardeschijf is ook heel stil. DVDdrive kan nog wel wat lawaai produceren, maar dat is gewoon.

Mobiliteit en accuduur
Over de accu ben ik zeer te spreken, mijn moeder heeft ook pas een Acer laptop aangeschaft en die ding maar 1 uur mee op de accu, in tegenstelling tot die van mij (mijne is ook high end ivm die van haar) en doet het wel tot 3 uur (ligt eraan of je zware applicaties uitvoert, maar internetten en msnen gaat goed zo)

De prijs vond ik uitstekend, ik zat hem op de HCCdagen bij Computerland voor 890 euro, helaas uitverkocht, ik heb er uiteindelijk eentje voor 950 nieuw kunnen bemachtigen.

Software
De Laptop wordt met Windows Media Center Edition 2005 geleverd, zit weinig bullshit programma's op voorgeinstalleert. Wel en paar, het is net wat je hebt en zoek, maar dat is zo te verwijderen.
Windows Vista Upgrade zit bijgeleverd, met zon coupon dan wel, dus zodra hij uitkomt kan de eigenaar van deze laptop Windows Vista bemachtigen. Het gaat om Windows Vista Home Premium.

Heb jij ook een Acer Aspire 5633WLMi?