Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-37EX402 Review

amigob 5 maart 2011, laatste update op 5 maart 2011, 1.913 views

Sony KDL-37EX402

Pluspunten

• goed contrast als je optimale inkijk hoek hebt, eigenlijk niet geschikt voor slaapkamer, omdat het daar meestal lastig is om een goed inkijk hoek te krijgen.

Minpunten

• voor extra pc monitor slecht
  • opstarten langzaam

Een van de dingen die ik zeer slecht vind is, als je de TV als monitor gebruikt het toch behoorlijk wazig wordt. Om een of andere reden wordt een rode pixel ook weergegeven op de twee pixels aan de rechtse kant er naast, als je digitaal in gebruikt. Het beeld wordt beter als je VGA in gebruikt, toch wel heel raar dat digitaal veel slechter is. En ja ik heb alle beeldmanipulatie functies uitstaan.

De OSD is zeer slecht gedesignd, er als je van zender wisselt komt er een hele grote zwarte balk ( ~20% van het beeld) boven in het scherm. Dit had met veel minder gekunnen. Balk is opgedeeld in twee balken waar bij in de bovenste zender informatie en kanaal staat, een de onderste balk alleen maar geluid info, dit had makkelijk in het midden van de bovenste balk gepast.

ik heb de 32" en de 37" ( geen BTW actie) en moet zeggen dat ik er toch een beetje spijt van heb dat ik niet voor een Samsung ben gegaan.

Heb jij ook een Sony KDL-37EX402?

Een tv heeft een veel hogere dot pitch (pixels staan verder uit elkaar) dan een computermonitor. Als je er met je neus op gaat zitten ziet dat er inderdaad wazig uit. Tv's zijn bedoeld om van een afstandje bekeken te worden, vanaf een bank 2-4m verderop bijvoorbeeld. Als je bedenkt dat een TFT-monitor van 23" eenzelfde resolutie (1920x1080) heeft, is het logisch dat dat er van dichtbij scherper uitziet.
Verder neem ik aan dat je wel je output correct op 1920x1080 hebt gezet en niet vrolijk een andere resolutie waar je PC monitor toevallig op staat laat mirroren?

Ik denk dat je teleurstelling meer ligt aan verkeerde verwachtingen van de tv dan de kwaliteit van de tv zelf.
Waardeloze 'review'...

Ik sluit me verder aan bij Propheticus, waarschijnlijk heb je verkeerde verwachtingen geschept voor jezelf en/of onvoldoende research gedaan in hetgeen je nodig dacht te hebben.

En waarom zou je in een slaapkamer geen goede kijkhoek kunnen creŽren? Je kijkt 99 van de 100 keer liggend/zittend vanuit bed, vaste positie dus. En bij een bekende, vaste positie heb je ook een vaste kijkhoek... Enige wat je moet doen is de tv ophangen aan de correcte muur, tegenover het bed...

Buiten dit alles is er ook nog meer dan genoeg ruimte voor verbeteringen in zowel spelling als grammatica.
Op mijn samsung LE37c530 ziet de Windows desktop er piekfijn uit via hdmi @ 1920*1080 hoor :)
Ik heb hem ook en gebruik me laptop via HDMI hij stelt hem in op 1080P en ik zit op me kamer vanaf een bank te kijken naar me scherm en heb goed beeld.

nooit echt problemen gehad met de TV zelf alleen zoals je al aangaf opstarten is inderdaad soms wat aan de trage kant maar is dat tegenwoordig niet met elke nieuwe TV zo?