Samsung Syncmaster 940MW Zilver Review

Cloudy 2 december 2006, 1.173 views

Samsung Syncmaster 940MW Zilver

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Beeld (coax wat minder)
  • Geluid
  • Aansluitingen

Minpunten

• PIP werkt anders dan ik gedacht had....

Algemeen

Ik zocht zo'n 2 maanden geleden voor een redelijk geprijsd LCD tv. Op de pricewatch stonden echter heel weinig modellen die een aantrekkelijk prijs/kwaliteit hadden.
Gelukkig kwam ik via google te weten dat de Samsung 940MW een LCD monitor en TV ineen is. Dit product stond echter in pricewatch onder de categorie Monitoren, waardoor ik het miste.

De eerste indruk was goed voor mij. De 940MW heeft Scart, DVI, VGA, Svideo in en kabelaansluitingen, waardoor ik mijn PStwo en pc erop kan aansluiten en ook gewoon tv kon kijken. 350 euro en vele weken later kreeg ik het eindelijk binnen. (slecht leverbaar en slechte leveringstijden van webshops :S)

Beeld
Het beeld wat je via de Coax kabel binnen krijgt is redelijk te noemen. De optimale resolutie is 1440 * 900. Het signaal moet worden geupscaled, je ziet als je er goed naar kijkt toch artifacts van het upscalen. Via DVI en Scart aangesloten is er wel een hele goede beeld. Er kan ook HD signalen worden afgespeeld, er moet wel een speciale kabel worden gekocht (HDMI -> DVI)

Geluid
Het geluid is wel goed te noemen voor een LCD tv. Je kan kiezen voor Virtual Dolby Surround of voor BBS.

Features
Ik las dat dit product ook PIP had. Echter je kan alleen via het scherm wat je van je computer krijgt naar een tv programma kijken. Dus DVI -> Coax. Ik dacht eerst dat je zelf kon selecteren welk Source je kan kiezen, maar helaas. Verder heeft ie ook teletekst, auto-zoom functie en een universal tuner. DIt betekent dat je alle tv signalen kunt afspelen (NTSC, PAL en nog iets.)

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 940MW Zilver?

de oude kabel is ook niet echt high-def hé ;)