Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Terratec Noxon M740 Review

Rilo 4 maart 2011, 2.766 views

Terratec Noxon M740

Pluspunten

• Speelt echt alle gangbare audio en videoformaten vlekkeloos.
  • Alle gangbare aansluitingen zitten erop

Minpunten

• Spartaans uitziend menu
  • Onbeschreven knoppen op de afstandsbediening.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit apparaat gekregen bij een abonement op het blad HET. Ik zag dat het apparaat tussen de 180 en 200 euro kost in de winkel, en een abonement kostte me 65 euro. Goede deal dacht ik zo! En wat een fijn apparaat!

Je hebt de mogelijkheid om zowel intern als externe SATA-300 harddisk aan te sluiten, via USB of zelfs van SD/MMC , maar ik heb hem aan mijn netwerk gehangen (100 Mbps aansluiting), aangezien ik de media vanaf mijn NAS wil spelen. Het is ook mogelijk om een usb WLAN (802.11b/g/n) stick te kopen voor +/-25 euro, maar dat was voor mij niet nodig.

Alle video aansluitingen zitten erop; HDMI 1.3a, composiet en component en het appraat is voorzien van meer dan genoeg audio aansluitingen: analoog (RCA), digitaal coaxiaal (RCA), digitaal S/PDIF (optisch). Bij mij zit het nog analoog aangesloten, maar de beeldkwaliteit is echt heel goed! De geluidskwaliteit
Qua bestandsformaten zit het ook wel goed, ik ben nog niets tegen gekomen dat niet afgespeeld wordt. Ook HD films worden vloeiend afgespeeld.

Het menu ziet er niet bijster gelikt uit, bijna spartaans zelfs. Zwart met witte lettertjes en oldschool icoontjes. Het werkt wel prima en is niet ingewikkeld. Ook het aanmaken van favorieten van netwerklocaties is een handige optie (maar niet uniek).

De afstandsbediening i simpel en prima op een paar kleine dingetjes na. Waar zijn in godsnaam die 4 gekleurde kloppen aan de bovenkant voor??? Ze doen verschillende dingen in verschillende situaties, maar ze zijn niet beschreven. Beetje vreemd...

Het apparaat zie er verder ook pima uit en werkt handig. Ik ben er zeer tevreden mee!

Heb jij ook een Terratec Noxon M740?

Bedankt voor je review! Ik wil zelf via een NAS video/muziek/foto's kunnen afspelen. Dit kan dus probleemloos met dit apparaat?