WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB Review

Joindry 3 maart 2011, laatste update op 3 maart 2011, 526 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB

Pluspunten

• Stilte, prijs en warmteproductie

Minpunten

• Betrouwbaarheid =(

Heb deze hdd gekocht in september 2010. Sinds draaide ie voor mediaopslag, waar de schijf ook ideaal voor is.
Geen klagen over snelheden of over warmte en geluid.
Vorige week, plots tijdens het browsen in mijn verkenner was de schijf niet meer toegankelijk.
Pc opnieuw opgestart, probleem verholpen.
20min weer bezig rare seekgeluiden lange accesstimes. (eerste belletje ging rinkelen)
5min later weer alles ok.

HD-tune laten draaien, volledig onderzoek. niks aan de hand, geen slechte sectoren en schijf tiptop verklaard.
3dagen lang, niks aan de hand.

Gisteren, bij het opstarten raak ik niet door mijn bios, de hdd raakt niet gestart, de seekgeluiden zijn terug, je hoort continu de arm wegslaan.
Na 10-15keer proberen nog 1X gelukt om op te starten. Nog snel 50MB een essentiële docs kunnen opslaan. (die ik uiteindelijk toch ergens in backup had staan)
Dan een uitgebreide test laten doen door WD zelf, de data lifeguard, uitgebreid, na 1.5h loopt de test vast,schijf weer niet bereikbaar.
reboot enige optie. Schijf sinds niet meer opgestart gekregen...

kaput.

Schijf heeft altijd goed gekoeld gehangen en vibratievrij.

1,6T aan media weg. Garantie heb ik nog, maar daar ben ik wel niet vet mee.
Vertrouwen in WD weg, Samsung here i come again

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB?

Meer advertenties

Heb 3x Samsung HD204 hgehad die het opgaven. Deze schijven zijn gemiddeld beter, maar ik verlang terug naar de Samsung HD203...

Alle merken hebben problemen, kunt zien dat 2TB nog steeds bleeding edge is..
Met alle respect, maar als een HD plotseling niet meer toegankelijk is (en dat kan toch echt met alle merken gebeuren) dan is je eerste stap per direct alles backuppen als het materiaal waarde heeft. Doe je dat niet dan is het verlies je eigen schuld. En om daarmee dan "vertrouwen" te verliezen...tja.

Je koopt één (één!) schijf en trekt daarmee de conclusie dat de betrouwbaarheid niets waard is en ook meteen het merk! Er worden wel 500 miljoen hds per jaar verkocht (waarschijnlijk nog meer nu want dat getal is al weer een paar jaar oud). Stel dat 0,8% van de drives binnen zes maanden falen dat zijn er al bijna VIJF MILJOEN.

Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik niet snap wat dit soort "ik koop iets en het ging stuk" reviews waard zijn als ze niet in grote getallen verschijnen (zoals Xbox 360 RROD) en er dus echt iets goed mis is.
Los van de "kwaliteit" van de review: Zonder backups zal je dit met alle disks kunnen gebeuren. Ook bijv. Raptors en Enterprise grade disks sneuvelen.

Wil je dan geen dataverlies, RAID 1 (Mirror) en/of backups.

Electronica gaat nu eenmaal stuk, hoe vervelend ook.
Ik kan moeilijk nog benchmarks draaien van de disk die al kapot is...

het was ook niet mijn bedoeling een uitgebreide review neer te zetten, enkel een korte ondersteuning waarom ik de HDD zo slecht scoorde.
en inderdaad alles gaat kapot, maar 5 maand... je moet nu ook niet gaan azijnpissen e, een HDD koop je niet voor 5 maand.