Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2311H Zwart Review

jquendag 3 maart 2011, 967 views

Dell Ultrasharp U2311H Zwart

Pluspunten

• Prachtig ingehouden beeldkwaliteit
  • Mooi ontwerp
  • Niet duur voor een IPS monitor

Minpunten

• Geen 16:10 verhouding maar dat stoort niet erg

De belangrijkste reden voor aanschaf van juist dit model was de eigenschap IPS en de positieve reviews.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het ontwerp van de monitor is mooi en kalm, wat niet afleid bij het maken van een grafisch ontwerp. De kleuren zijn mooi (hoewel standaard wel wat gesatureerd).
Ik was eerst wat bang dat de 16:9 verhouding voor standaard grafisch ontwerp te veel vervorming zou geven maar dat valt heel erg mee. Heerlijk, het werken met Adobe CS4 op de resolutie 1920x1080- voldoende ruimte voor de werkruimte en panels, zodat je niet steeds hoeft over te schakelen.
Ook heeft de monitor een mooi mat, ingehouden beeld, geen reflecties, in tegenstelling tot de glimmende monitoren die slechts 100 euro goedkoper zijn maar wel erg vertekenen en reflecteren.
Kortom, ik ben tevreden, het geld meer dan waard.

Wat (als p.s.) nog relevant kan zijn is dat deze monitor een 16:9 verhouding heeft, en dat het menu slechts 2 opties biedt: deze (full) 16:9 of een keuze voor 4:3. Andere instellingen voor de verhouding zijn niet mogelijk (hoewel wel andere resoluties). Maar zoals gezegd, de "vertekening" is minimaal.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2311H Zwart?

ik vind het maar een matige (lees slechte) review, eigenlijk is het helemaal geen review, het is een klein stukje tekst over de monitor. Voorlopig krijg je van mij dus 1 ster.

Wat te doen om het te verbeteren?
- Maak een nette layout met kopjes ed.
- Neem de positieve en negatieve eigenschappen goed door in je review.
- Vergelijk hem eens met een "normaal"(geen IPS) scherm
- Het moet allemaal wat uitgebreider
- Voeg wat foto's toe van het scherm, de verpakking, de accesoires etc.

Als je bovenstaande dingen door neemt (en er zijn vast nog wel meer punten) begint het op een review te lijken ;)
Dat is wel zo, maar het zegt toch meer dan een review met alleen maar sterren. Ik overweeg ook om deze te kopen, en het helpt natuurlijk wel als er meer mensen zijn die beamen dat het een goed scherm is, en vooral waarom dan. jquendag heeft iets genoemd wat anderen nog niet hadden: het voordeel van een mat scherm. Het is handig om 2 of meer uitgebreide reviews te hebben, maar ze zullen toch vaak hetzelfde vertellen. Geen noodzaak dus.

Ik werk nu met een fantastische Dell Ultrasharp 1702FP (uit 2002, met PVA-paneel), samen met een relatief matige Acer X193W (met TN-paneel). De Acer moet eruit; misschien vervang ik 'm door een andere 1702FP, of door deze U2311H.
Ben benieuwd naar mijn exemplaar, die staat als het goed is morgen of zaterdag voor de deur :)! Het is wel een 1080 resolutie...

truth be told, er zijn betere reviews op tweakers over de U2311H :).