Samsung ML-2010 Review

vleesjus 5 mei 2007, laatste update op 9 juni 2010, 1.998 views

Samsung ML-2010

Pluspunten

• printsnelheid

Minpunten

• geen usb kabel
  • geluid tijdens printen

Printkwaliteit Score: 3
Printcapaciteit Score: 4
Samsung ML-2010

Ik heb deze printer nu twee dagen in huis. De printer wordt gelever in een grote doos, met daarin de printer, toner, "Quick Instal Guide" en een installatie cd. In de "Quick Install Guide" wordt kort uitgelegd hoe je de toner moet monteren, dit gaat makkelijker dan verwacht. De toner hoeft er alleen ingeschoven te worden en als deze aan het eind is even iets draaien en vast klikken. Verder staat er nog uitgelegd hoe je de printer aansluit en moet installeren, ook dit is een fluitje van een cent.

De snelheid:
De snelheid van de printer is 20 paginas per minuut, ik heb het niet nageteld maar ik weet wel dat hij erg maar dan ook erg snel uitprint. Dit geld zowel voor volle pagina's tekst als plaatjes.

Kwaliteit:
Ik heb in het begin meteen twee grote documenten uitgeprint (samen 120 pagina's). DIt heb ik met tonersave aan gedaan. Wat me opviel was dat de tekst niet erg donker was en op sommige pagina's niet even donker op elk stuk. Pas toen ik een klein documnetje uitprintte zonder tonersave zag ik pas waar de printer tot in staat is. De tekst is dan vele male donkerder en scherper.

Bediening:
De printer is erg eenvoudig in gebruik, gewoon printen niet meer niet minder. Via de configuratie zijn wat kleine dingen aan te passen zoals DPI (1200 of 600) en de manier van printen, 1 pagina per vel, boekje(dubbelzijdig printen) en poster( 1 pagina op meerdere vellen). Het bedienings paneel op de printer zelf is misschien wel te eenvoudig, er zit namelijk alleen één grote knop op met 2 ledjes erboven.

Geluid:
Misschien een vreemd punt voor een printer maar ik wil dit toch even kwijt. Voor iemand die ikjet printers gewend is is dit toch wel een klasse appart. Deze printer maakt namelijk veel meer lawaai tijdens het printen dan reguliere inkt printers.

update 5 mei 2007:
Sinds de ingebruikname van deze printer heb ik 468 pagina's uitgeprint. De kwaliteit van de prints zijn nog steeds erg goed. Wat alleen wat jammer is als je dubbelzijdig gaat uitprinten, er op de achterkant van elke pagina wat vegen komen. Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn aankoop en verbaas ik me soms erover hoe enorm snel deze printer is, vooral het uitprinten van pagina grote plaatjes gaat zo enorm snel tegenover een normale printer.

Heb jij ook een Samsung ML-2010?

Heb je ervaring met laser printers voor deze? Zo ja, dan had je geweten dat een laser eerst even op moet warmen, en dat die daarna lekker gaat spuwen, wat door de snelheid natuurlijk meer geluid maakt.

Aan de andere kant kun je zo denken, nu misschien 6 minuten lawaai (120 pagina's) dan een uur met een trage inktjet/deskjet printer.
Ik had al wel ervaring met laserprinters maar alleen in werk omgeving en in een thuis omgeving is het toch wel even schrikken, gelukkig is het inderdaad maar voor een korte duur (even wat drinken halen) en dan is het al klaar. Een gewone inkjet is er al zo een half uur mee bezig
bij welke printer zit wel een USB kabel?
Heb je de printer nog steeds?

Is het bij jou ook zo dat er bij het uitrollen van een printje(s) er een walmpje rook/damp uit komt?
Ja, ik heb de printer nog steeds. En inderdaad soms met een bepaald type weer wil er nog wel eens een klein wolkje stoom uit de bovenkant van de printer meekomen. Maar dit lijkt me niet ernstig, dit zal waarschijnlijk gewoon wat vocht zijn wat misschien in het papier zit.
Samsung vermeld tegenwoordig op hun printers:
OK -> Damp paper may cause water vapor, but harmless to humans and to the product

Hij is bij mij trouwens op 25-12-2008 gestopt met werken, brand/rooklucht, lampjes branden rood zodra je op de knop drukt.