Specificaties Losse body, 14,2MP sensor - Bekijk alle specificaties

Sony A DSLR-A450 Zwart Review

Dhr_Soulslayer 2 maart 2011, 403 views

Sony A DSLR-A450 Zwart

Pluspunten

• Mogelijkheid tot gebruik van oude Minolta lenzen.
  • Beeldstabilisatie in de body.
  • De camera slikt SD en MS kaarten die er tegelijk in kunnen.

Minpunten

• tot op heden nog niet kunnen ontdekken.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Introductie:
Ik heb deze camera aangeschaft als vervanging van mijn ouwe trouwe sony DSC-W55. Omdat ik toch echt overgestap ben naar een DSLR gaat er een wereld van verschil voor mij open. Mijn vader heeft altijd een met spiegelreflex camera's gewerkt waardoor ik er al snel ge´nteresseerd in raakte. Ook ben ik weg van de vele instellingsmogelijkheden die mijn W55 gewoon weg niet had.

In de doos:
In de doos treft je het volgende aan:
  • Genoeg handleidingen om de openhaard 3 keer mee aan te steken.
  • De Body
  • Een 15-55MM objectief(Standard Kit Objectief)
  • Lensdoppen
  • Schoonmaakdoekje
Eerste indrukken:
Mijn indrukken van de camera is dat deze een stuk sneller is dan mijn W55. Ook de instellingsmogelijkheden m.b.t. sluitertijd en diafragma zijn erg fijn om te hebben. Het scherm van de 450 geeft duidelijk aan welke instellingen er gekozen worden voor de foto. Ook kan je als je de camera op manueel hebt staan deze instellingen makkelijk aanpassen doormiddel van een scrollwieltje bij je rechterwijsvinger.

Ergonomie:
Ondanks dat ik wat grote handen hebt vindt ik de camera erg fijn aanvoelen en in de hand liggen. De andere knoppen op de body zijn voor mij ook erg makkelijk bereikbaar voor als ik midden in een shoot zit.

Foto Technisch:
Het maken van een foto is met deze camera erg fijn. Hij stelt snel en goed scherp. Het scherpstellen hoor je eigenlijk niet ivm de HSM motor van Sony. Daardoor wordt de camera bijna fluisterstil met foto´s maken. Verder maakt de camera mooie scherpe foto´s waarbij ik bijna geen fouten waarneem op de foto.
Het standaard objectief heeft is voor mij tot op heden voldoende geweest maar ik ben al aan het kijken naar een objectief met iets meer zoom.
Het voordeel van deze camera is dat de stabilisatie in de body zit en niet in de lens. Het grote voordeel hiervan is dat op deze body dus ook de oude Konica Minolta lenzen passen zonder de stabilisatie waardoor het makkelijker is om er een tweedehands zoomlens op te zetten voor weinig geld.

Conclusie:
Voor mij is dit mijn eerste DSLR waar ik nog heel lang plezier aan ga beleven. Ik zal deze review nog verder uitbereiden naarmate ik meer ervaring op doe met deze camera. Deze camera raadt ik dan ook aan voor een beginnend fotograaf als eerste DSLR.

Heb jij ook een Sony A DSLR-A450 Zwart?

Hij heeft een SAM-motor - dus inderdaad geen HSM, maar wel hulpmotor en dus ook bruikbaar met beide nex-convertoren - mocht iemand een nex hebben en een A450 - dan is dat nuttig om weten (al denk ik niet dat een kitlens zo belangrijk is voor wie een vrij dure convertor koopt).
Volgens mij heeft de 18-55 sam geen HSM? :)
De low light eigenschappen zouden misschien een negatief punt kunnen zijn.