Specificaties 200GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

Maxtor DiamondMax 10 200GB , 200GB Review

borft 19 april 2005, 194 views

Maxtor DiamondMax 10 200GB , 200GB

Pluspunten

• snel
  • veel features (sataII, NCQ 8MB cache)
  • goedkoop

Minpunten

• warmte ontwikkeling

Ik heb deze schijf in mijn server gehangen, waar hij onderdeel uitmaakt van een raid5 partitie waar /home op gemount is. Hier staat oa alle user mail op. In verschillende tests op verschillende controllers (promise/silicon image/nvidia) werkt ie als een zonnetje. Ik heb ook de mogelijkheid gehad hem te vergelijken met zijn pata broertje, maar de sata versie was iets sneller (niet veel trouwens). De feature set is ok: sataII, ncq en 8 MB cache. Enige minpuntje vind ik eigenlijk de temperatuur. Als de disk flink aan het rossen is, wordt ie wel lekker warm, dit heb ik opgelost door genoeg fans in de case te bouwen. Kortom, fijne schijf, met een erg fijne prijs/prestatie verhouding en tot zover heb ik nog geen enkel probleem waargenomen.

• promise tx4 sataII controller
  • Linux

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 10 200GB , 200GB?

Reviews door de redactie