Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Razer Tarantula Gaming Keyboard Review

Frank1973 29 november 2006, 6.670 views

Razer Tarantula Gaming Keyboard

Pluspunten

• Zeer snelle en goed respons van de toetsen.
  • Ziet er mooi uit.
  • Veel instel mogelijkheden via de driver.

Minpunten

• Groot toetsenbord
  • Hard shining materiaal, je ziet er alles op
  • Prijzig

De Razer Tarantula heb ik gekocht omdat ik alleen maar game, nadat ik al de Logitech G15 en de MERC Zboard heb gehad vind ik dit gameboard precies bij mij passen.

Het product wordt compleet gelevert met een mooie doos waar veel info op te vinden is, driver cd/manual, en 10 icon toetsen met een keyremover, je moet je voorstellen bij die icons zoals de meest voorkomende gamekeys zoals; Armor, Reloading, etc..

Installatie
Heel eenvoudig nadat ik eerst de oude keyboard drivers had gedeinstalleerd, PC uitgezet, razer aangesloten, wordt gelijk herkent door XP en driver geinstalleerd, echter deze heb ik van internet gehaald omdat er inmiddels al een update was. Klaar is kees. De aansluiting van de Razer Tarantula naar de PC zijn 2xUSB en audio in en mic. Een USB voor de keyboard, 1 USB voor de Hub die op het toetsenbord zit, en de audio/mic. Ik vind de aansluitkabels toch wat aan de korte kant zeker als je op een lanparty zit, wil het wel eens zo zijn dat je PC iets verder weg staat.

De audio/mic zijn optioneel die hoef je in principe niet aan te sluiten als je dat niet zou willen, ik heb het wel gedaan in samenwerking met de audio switch van plantronics.

Eerste indruk
Nadat ik alles geinstalleerd had, ben ik me eens gaan verdiepen in het toetsenbord.

Het is een standaard QWERTY layout, met als extra's 10 macro keys, 5 links en 5 rechts die tevens blauwe backlight hebben.
Verder beschikt het toetsenbord over mediabuttons die gewoon werken met de meest voorkomende mediaplayers; WMP / Itunes / Winamp/ Realplayer. En als extra de Razer logo met backlight.

De toetsaanslagen zijn perfect en ondanks mijn vrij grote handen heb ik toch voldoende steun aan mijn polsen. Tevens is het toetsenbord nog in hoogte verstelbaar, maar voor mij is plat het beste.

Aan de achterkant van het toetsenbord zitten 2 USB aansluitingen en audio in / mic. helaas zijn de USB aansluitingen 1.0 en geen 2.0. Waarschijnlijk zou ik ze toch niet gebruiken maar voor anderen toch misschien gemakkelijk.

Uiterlijk
Het keyboard is groot maar niet veel groter dan de G15, het is heel erg netjes afgewerkt en alles zit voor mij op de goede plek. Alleen het toetsenbord is gemaakt van hard glimmende plastic, dat betekend zodra je er naar kijkt zitten er al vlekken en stof op. Moet ik maar vaker er een doekje overheen halen.

Macro keys
''Stel de 10 toetsen aan de zijkant van je toetsenbord zo in om je gameplay te optimaliseren. Er kan een serie van 8 toetsencombinaties ingevoerd worden doorhet drukken op een enkele macro toets. Je kunt zelfs vertragingen toe voegen (tot 200ms)!''

Keymaps
''Maak kennis met het gemak en de snelheid van het switchen naar verschillende sets van keys door het configureren van tot 2 keymaps per profile! Met 1 druk op de knop kun je switchen van de reguliere QWERTY keyboard layout en jouw aangepaste keymap.''

Eenvoudige profile switching
''Met de bijgeleverde drivers kun je moeiteloos tot 100 profiles (ongekend!) opslaan om welke game dan ook die op je pad komt te kraken! Het On-The-Fly™ profile switching ontdekt en activeert automatisch uw vooraf ingestelde spelprofielen zodra een bepaalde game wordt geladen.''
Al zou ik nooit 100 games hebben om te spelen..:)

Hyper response gaming keys
''Razer Tarantula Gaming KeyboardDe unieke membraamkeys verminderen vertragingen en maximaliseren de response voor kritieke acties tijdens competitive gameplay''.
Dit kan ik zeer beamen ze werken erg direct, zoals dit heb ik het nog nooit eerder meegemaakt, is echt perfect.

32Kb onboard memory powered by Razer synapse
''Razer Tarantula Gaming KeyboardRazer Synapse™ maakt het mogelijk om tot 5 onboard profiles op te slaan voor verschillende games op jouw Razer Tarantula™ gaming keyboard.''
Dit is ideaal voor als je bv naar een Lanparty gaat je hoeft je toetsenbord maar aan te sluiten en een van de 5 profielen te laden zonder dat je daar de driver voor nodig hebt.

Verder is het toetsenbord nog uitbreidbaar door het zo genaamde battledock; Dit houdt in dat je op het battledock dat midden bovenaan op toetsenbord zit een camera kunt plaatsen ( Razer Battle-eye) of een extra verlichting die al jouw toetsen verlichten. ( Razer Battle light ) Deze 2 zijn optioneel en worden er dus niet bijgeleverd.

Voor mij is dit het ultieme keyboard voor dit moment, lekkere snelle response, veel instelmogelijkheden, en het ziet er mooi uit. alles zit op zijn plek en zoniet dan kun je via de driver gewoon de keys veranderen als je dat echt zo willen. Kort maar krachtig dit produkt is TOP!!!

** Voor mij de eerste keer dat ik dit doe, dus positieve kritiek zou ik erg op prijs stellen**

Heb jij ook een Razer Tarantula Gaming Keyboard?

Mooie uitgebreide review, maar ik zou je aanraden om dikke kopjes ipv CAPS te gebruiken, dan is ook die extra return erna overbodig wat 't makkelijker te lezen maakt, ook quotes van Razer kun je beter tussen "" zetten zodat 't duidelijk is wat van jou en wat niet is. Verder ziet 't d'r netjes uit, mooi gedaan! (User survey van maken?)
Bedankt voor de reactie :) Ik heb het gelijk veranderd en het ziet er inderdaad beter uit. Als het goed is heb ik er een user survey van gemaakt, die wordt toch nog eerst gecontroleerd?
Yup, er wordt eerst door 'n FP admin naar gekeken voordat 't als een survey komt te staan ;)
Ok wachten we rustig af.. :z
Hij lijkt verdacht veel op de logitech keyboard S510 :)
Mooi ding en nette survey!
Hoe is nu dit toetsenbord als je het vergelijkt met de MERC van zboard?
Hoe is nu dit toetsenbord als je het vergelijkt met de MERC van zboard?
Ik had de Zboard gekocht omdat ik vrij grote handen had, dus zijn die grote WASD toch wel gemakkelijk. Maar het board voelde een beetje cheap aan en de toetsaanslag vond ik ook niet prettig. Voor de gamen wel een leuk boardje zeker omdat er regelmatig nieuwe mods uitkomen voor de nieuwste spellen tevens kon je ook zelf mods maken en sharen met anderen.

@pinjataaa en zert; Dank je

Maar in vergelijking met de Razer komt het niet in de buurt!! Al moet ik wel weer even wennen aan de kleine WASD toetsen.. :P ;)
Mooie servey, weer een nieuw keyboard leren kennen ;)

De G15 heb ik zojuist besteld, maar als ik zo lees kan je met dit toetsenbord minstens evenveel als met de logitech G15. Is dat ook zo?
Ja dat klopt alleen heeft de G15 het LCD als extra, die in mijn ogen niet veel meerwaarde heeft, want tijdens het gamen heb ik echt mijn ogen op het scherm en niet op de display. Het enige waar ik de display voor gebruikte was voor Teamspeak dat was wel handig kon je precies zien wie binnen kwam of wegging. Ik had ook veel problemen met het backlight viel af en toe weg, moest ik weer de USB eruit trekken en dan weer erin stoppen en dan deed die het weer normaal..
maakt de response snelheid van de toetsen veel uit vergeleken met de G15?
is het de meer prijs waard?