X-Gear Plutona CPN92K Zwart Review

ikkefc3 25 november 2006, 874 views

X-Gear Plutona CPN92K Zwart

Pluspunten

• 350W voeding
  • Stilte

Minpunten

• Te krap
  • Front Audio nog AC 97, niet meer aan te sluiten op een modern moederbord
  • Bij de 1e editie: front usb zit niet geweldig vast.

Kwaliteit voeding Score: 3
Hallo,
Ik heb al veel met deze kasten gewerkt (ik heb al 15 pc's in elkaar gezet in deze kast, waarvan een stuk of 4 in gebruik) dus ik dacht, tijd om eens een review te schrijven.

De kast is van ATX formaat, maar toch te klein voor een ATX of mATX moederbord (als je er 1 in plaast, schuurt die tegen de drive-bays aan, wat niet zo gezond lijkt). Voor de rest is het aansluiten van Front usb enzo erg lastig daardoor als er een hardeschijf in zit (die praktisch alleen in het onderste vak past, omdat je anders tegen geheugen dimms of SATA poorten aankomt).

De kast is wel redelijk stil (eingelijk heb ik nog nooit een stillere kast meegemaakt, maar ik heb eingelijk nog niet echt A-merken gehad van kasten), maar is wel stiller dan bv. een Xgear Verso, of de gemiddelde Sweex kast.

Over koeling: de componenten blijven in deze kast redelijk koel (in een X-gear Verso wordt het +/- 15C warmer). Bv. een AMD Sempron AM2 met Cool en Quiet aan is ca. 28C idle, ter vergelijking: Een intel Core2 Duo E6400 met maximaal draaiende standardventilator en fanduct is ca. 45C Idle.

Maar deze kast koop je vooral om de lage prijs ( 20,50 bij Cool-Prices). Als je daar naar kijkt, vallen zowat alle minpunten weg, omdat je eingelijk van geen ander merk zo'n goedkope kast krijgt (met een 350W voeding).

De kast voelt redelijk licht aan, maar hij is toch genoeg om er op te "zitten." Vooral het achterpaneel is niet al te stevig.

In versie II van deze kast is het zwakke "Front USB" gedeelte ook verholpen (het voelt nu echt Solide aan).

Ik heb de kast verder nog nooit gemod of ventilatoren toegevoegd, maar daarvoor is ook weinig plaats.

Heb jij ook een X-Gear Plutona CPN92K Zwart?