Specificaties 10" (1024x600), Win 7 HP, WiFi - Bekijk alle specificaties

ViewSonic ViewPad 10 Zwart Review

jannoww 26 februari 2011, 1.568 views

ViewSonic ViewPad 10 Zwart

Pluspunten

• De vormgeving is strak, hij heeft een helder 10.1" scherm met een goed reagerend touchscreen waarop je prima HD films kan bekijken. Je hebt variatie in je systeem dankzij dualboot Android/Windows. Windows 7 werkt goed en lekker snel. Het geluid uit de speakers is goed en het apparaat is voorzien van 2 usb aansluitingen. De werking van Android zelf is wel zeer snel.

Minpunten

• Android 1.6 is te beperkt: weinig games en apps kunnen geinstalleerd worden. Dit moet je al sowieso doen via via omdat je geen toegang hebt tot de market. Ik vind het ontbreken van volumeknoppen een gemis en de keuze voor micro sd card reader ipv een gewone sd card reader een foute, want nu kan je foto's gemaakt met je fotocamera minder makkelijk vertonen. Apparaat kan wel worden aangesloten op een extern scherm, echter kan dit niet via hdmi maar via mini VGA die vrij beperkt te verkrijgen zijn. 16 gb kan bijna niet gebruikt worden omdat het grootste gedeelte opgeslokt wordt door Windows en Android.

Ik heb dit apparaat niet meer in mijn bezit omdat ik in windows 7 wifi problemen had. Eerst had ik hem omgeruild maar toen het nieuwe apparaat precies hetzelfde probleem had heb ik mijn geld terug moeten vragen. Ik heb de prijs als slecht beoordeeld want met het Android systeem kan je heel weinig doen, je moet apps en games downloaden via via en er zijn weinig apps beschikbaar. Van de 16 gb intern geheugen blijft door Windows en Android heel weinig van over waardoor je weer extra geheugen moet bijkopen. Net als dat je op zoek mag naar een mini VGA kabel voor als je hem op een extern scherm wilt aansluiten.
Ik heb het toestel slechts een dag gehad dus kan niet alles evengoed beoordelen, maar ben er wel heel lang mee bezig geweest. Ik heb geen foto's hierdoor.
Ik weet dus niet of het Wifi probleem een algemeen probleem is, dus laat ik dat in mijn kritiek en cijfer buiten beschouwing.

Heb jij ook een ViewSonic ViewPad 10 Zwart?

Het WiFi problemen had ik ook, maar dat bleek het onderste knopje aan de rechter zijde te zijn die even ingedrukt moest worden.
Deze schakelt de WiFi aan/uit in Windows.
Hier kwam ik toevallig via een andere site achter.

Verder mee eens dat Android niet goed genoeg voor ondersteund wordt. tegenwoordig zit 2.3 hierop maar de ondersteuning op een x86 machine is nog steeds waardeloos. Al schijnt dit begin 2012 te veranderen met nieuwe androidversies.

Ik zit er ook aan te denken om deze te verkopen en voor een single-boot honeycomb-tab te gaan.

Windows 7 draait overigens wel uitermate soepel zonder problemen.

verder een herkenbare review! thanx!!
Klopt, dat is dat knopje. Ik heb Windows 8 erop gezet - maar dat is ronduit bagger.

Deze tablet moet je niet kopen voor windows 8! Allereerst is de schermresolutie net iets te laag waardoor de Metro-apps niet op willen starten, Daarnaast zijn de drivers voor de geluidskaart niet aanwezig (zelf even downloaden) - en bij mij werkt de WiFi niet. Wordt wel netjes gedetecteerd, en werkt ook, alleen fysiek staat hij uit. Die krijg je dus niet meer aan door dat knopje (small design flaw...?)

Evengoed draait windows 8 wel zeer snel en fijn op deze tablet, evenals windows 7. Hier en daar wat problemen met games, maarach, 't is een tablet.

Leuk hebbedingetje maar niet voor windows 8!