Specificaties 6dB, bij maximaal 1.200rpm - Bekijk alle specificaties

Noiseblocker M8-1, 80mm Review

biglith 25 februari 2011, laatste update op 25 februari 2011, 1.216 views

Noiseblocker M8-1, 80mm

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Koelprestaties
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• geen

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Algemene beoordeling:
Geweldige stille fan!

Waarom aangeschaft:
Deze fan heb ik gekocht om mijn media pc met XBMC stiller te krijgen. De behuizing van mijn media pc, de Thermaltake VL52021N2E, wordt geleverd met een 220W voeding waarvan de fan naar mijn mening teveel geluid maakt.

Hoe:
Ik heb de voeding van de Thermaltake VL52021N2E open geschroefd (hierdoor vervalt de garantie) en deze vervangen met de iets te dikke Noiseblocker M8-S1 80MM. De fan is 25mm dik terwijl de fan in de voeding maar 20mm is. De Noiseblocker past dus ook niet helemaal in de voeding (de deksel kan niet dicht!), maar dat wist ik van te voren en vond dit acceptabel. Ik heb de draden op de fan over moeten solderen omdat de connectors niet hetzelfde waren.

Luchtverplaatsing:
Belangrijkste is dat hij stil is en voldoende koelt. Ik hoor mijn pc nu niet meer. Hoeveel luchtverplaatsing er is, dat kan ik niet meten, maar volgens de specs moet dit 33 m3/h zijn bij 1200 rpm. Er komt een aardige luchtstroom van warmte uit de kast. Koude lucht wordt via de ventilatiegaten van de kast aangezogen. Daarom zeer goed.

Geluidsproductie:
De geluidssterke is volgens de spec 6dB. Op de verpakking staat: niet meetbaar! Mijn oordeel: staat ie wel aan?

Prijs:
Prijs vind ik prima: 15,60 euro bij Afuture. Niet veel geld voor zo'n goed presterende fan.

Featureset:
Er zit een rubbertje bij tegen resonatie en wat schroefjes. Voor de rest vind ik de kleur en hippe LEDjes niet interessant dus daarom zeer goed.

Conclusie:
Als ik een fan koop moet ie goed koelen en stil zijn. Daar is deze fan zeer goed in geslaagd! Top produkt!

Heb jij ook een Noiseblocker M8-1, 80mm?

Wat is het verschil tussen jouw fan en de MF8? Kan het niet terugvinden op de Noiseblocker site..
Volgens mij heet ie officieel gewoon M8. MF staat denk ik voor Multiframe.