Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS211J Review

joep1985 25 februari 2011, laatste update op 25 februari 2011, 582 views

Synology DiskStation DS211J

Pluspunten

• Snel 40-46MB/s met 9k jumboframes
  • Stil

Minpunten

• Behuiziging van plastic ipv metaal.
  • Geen Esata

Kwaliteit voeding Score: 5
Wilde een NAS voor al mijn data. Eerst een Netgear duonas gehad, degelijke behuizing maar wat een onding qua installatie. Eerste hdd pakte hij niet met de tweede erbij status op blauw. Volgens het boekje alleen op te lossen door handmatig software update. Dit gedaan omdat de schijven niet herkend werden terwijl deze wel in de compatibilitylist stonden.

Na een hoop geouwehoer was ik het zat. De NAS deed helemaal niks meer en ik was er klaar mee. Reden voor aanschaf van de iets duurdere Synology ds211j.

Tplink wr1043nd aangeschaft ivm gbit-lan&16k jumboframes support + jumboframes 9k support.

Synology binnen, 2x 2tb Seagate Barracuda Green 5900.3 ST32000542AS ingebouwd. Deze staan NIET in de compatibilitylist maar deden het volgens de lijst van andere gebruikers bij Synology wel in een andere NAS. Ingebouwd, raid 1 ingesteld (1ste optie xraid geloof ik). Geen problemen tijdens hdd test van Synology gevonden.

Jumboframes op mijn NIC en NAS op 9k gezet.

Data overgezet naar de NAS zie pics.

PS. Dit is alleen een aanvulling op de reeds bestaande uitgebreide reviews!

Verdere info volgt later..

Heb jij ook een Synology DiskStation DS211J?

Ik heb een Conceptronic CH3HNAS en daarmee enige slechte ervaringen (zie evt mijn recensie daarbij). De DS211j lijkt me een aardige verbetering, maar ik zou natuurlijk graag van tevoren weten of deze niet dezelfde (Linux-gerelateerde) problemen geeft/
Ik hoor graag vaniemand de antwoorden op de volgende vragen::
- worden bestanden waarvan de naam op de PC met een punt begint op de ds211j als verborgen ('hidden') gekenmerkt?
- worden bestanden die op de PC als verborgen zijn gekenmerkt ook op de ds211j als verborgen beschouwd of vervalt die eigenschap?
Ik had nog meer problemen met de CH3HNAS, maar die beschouw ik als bugs.