Medion LIFE P60004 4GB Zwart Review

RCDBDP 1 juni 2011, laatste update op 13 juni 2011, 1.425 views

Medion LIFE P60004 4GB Zwart

Pluspunten

• simpel & mooi design
  • goedkoop
  • uitbreidbaar geheugen
  • goede accu
  • mooi scherm

Minpunten

• Geen albumart
  • Slecht werkend icoon van batterijstatus
  • Slecht weergeven artiestnamen
  • Terugspoelen te snel

Geluidskwaliteit Score: 4
Algemeen
De speler was in de aanbieding, dus ik dacht: Laat ik het eens proberen. Helaas is de speler toch een beetje tegen gevallen, ik zou het geen aanrader noemen.

Featureset
De speler kan mp3 en wma afspelen, in mijn geval is dit voldoende. Ook zijn er veel videoformaten mogelijk, alleen moet je wel opletten dat het 320 bij 240 pixels is (dat kan geconverteerd worden met de meegeleverde software). Ook is er de mogelijkheid om geluidsopnames te maken d.m.v. een microfoon die in de speler is gebouwd.
De opslagcapaciteit is 4GB en is uit te breiden met een MicroSD kaart. De speler is aan te sluiten met USB2.0. Bestanden kunnen makkelijk via (windows) explorer op de speler gezet worden, geen software nodig.

Nu een opsomming wat me allemaal tegenviel:
- Een mooi 2,4" (6 cm) scherm, maar er wordt geen albumart weergeven.
- Bij het overdrukken naar het volgende nummer hoor ik soms de eerste seconde van het nummer niet. Het nummer begint dus bijvoorbeeld al 1 seconde in het nummer (die tijd zie ik dan niet in beeld, maar ongeveer 1 seconde wordt gewoon overgeslagen).
- Het icoontje voor de batterijstatus werkt niet goed. Voorbeeld: gisteravond zat ik in bed nog even muziek te luisteren, de batterijstatus stond op leeg. Even later let ik er weer op en is de batterijstatus opeens weer vol.
- Bij sommige nummers staat achter de artiestnaam bijvoorbeeld een chinees teken of een vaag woord. Voorbeelden: Inner CircleAPIC, UB40TLEN, RihannaTSSE. M'n tags kloppen wel, op m'n andere mp3speler en m'n telefoon worden wel de juiste namen weergeven.
- Het verder of terugspoelen gaat net iets te fanatiek. Voor mij is het onmogelijk 20 seconden terug te spoelen, als ik de rewind-knop 1 seconde indruk gaat 'ie bijna helemaal naar het begin van het nummer. Klein detail, maar toch vervelend.

Beeldkwaliteit
Het beeldscherm ziet er prima uit, verder nog geen video's getest, ik zal de review aanpassen na het uitgebreid testen hiervan.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit is prima, op een harder volume klinkt het ook nog goed.
De meegeleverde koptelefoon geeft geen top geluid, maar het klinkt oké.

Bouwkwaliteit en afwerking
Het eerste wat ik dacht toen ik de speler uit de verpakking haalde was, oh wat voelt het licht en goedkoop aan.
Het design is simpel en strak, lekker plat en een relatief groot scherm, er zijn maar 4 knoppen aanwezig op de voorkant, lekker simpel dus. Verder is er ook nog een lock schakelaar aanwezig aan de onderkant en twee volumeknoppen aan de bovenkant.
Een klein nadeel vind ik dat de aansluiting voor de koptelefoon aan de bovenkant zit. Ik zou de speler nooit in de breedte in m'n broekzak stoppen, maar als ik hem in de lengte in m'n broekzak stop ben ik bang dat de koptelefoon sneller kapot gaat van binnen.

Ergonomie
Er zijn weinig knoppen aanwezig, voor mij is dat een voordeel t.o.v. de gebruiksvriendelijkheid, als het maar niet té weinig zijn, zodat er te veel functies op 1 knop zit, dit is niet het geval
Verder vind ik de speler niet heel erg lekker in de hand liggen, mede door de aansluiting van de koptelefoon aan de bovenkant.

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid
De speler is te gebruiken als opslagmedium.
Het geheugen kan uitgebreidt worden met een MicroSD kaart.

Mobiliteit en accuduur
De accu gaat redelijk lang mee, langer dan 24 uur, alleen geeft het icoontje wel eens aan dat de accu leeg is, vaak veranderd dat weer in vol na een tijdje.

De prijs was in mijn geval ¤ 30,45 wegens een aanbieding, maar op het moment van schrijven ¤ 39,95 (exclusief verz. kosten).

Levering:
De speler werdt geleverd met een usb naar miniusb kabel, koptelefoon, software, en een handleiding waar alles alleen in het Duits staat. :+

Nog even over de foto's die ik heb gemaakt:
In het doosje zat voor zo ver ik me kan herinneren ook nog een cd'tje en wat andere onbelangrijke papiertjes.
Maar omdat mijn speler kapot is gegaan heb ik een simpeler doosje gekregen, waar de dingen op de foto in zaten.

Heb jij ook een Medion LIFE P60004 4GB Zwart?

Mensen hechten altijd waardering aan (zelfgemaakte) foto's en ook benchmarkjes, liefst met shiny grafiekjes. Verder is het misschien wat karig, maar na het lezen van de review weet je wel wat je te wachten staat / tegen komt als je dit apparaat koopt.
Bedankt voor de tips :D , altijd handig voor een volgende review!
Heb foto's gemaakt en toegevoegd.
Leuk dat ik een lage waardering krijg voor de review. Ik dacht misschien wel handig voor als je dit product wilde kopen..
Maar advies hoe het beter kan is altijd welkom :)