Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE40C530 Review

Prydz 4 april 2012, 1.621 views

Samsung LE40C530

Pluspunten

• Design
  • Geluid
  • MediaPlayer

Minpunten

• Voorlopig nog geen negatieve eigensch gemerkt

Gezien hier nog geen review aanwezig is van de Samsung LE40C530, wil ik wel de eerste zijn.

Ik kocht deze TV als opvolger van mijn Samsung P2770HD Syncmaster (27inch).Ik kocht de Le40C530 voor 499eur in MediaMarkt. Prijs-kwaliteit ben ik zeer tevreden van het toestel. Het beeld via de analoge kabel viel me wel wat tegen, maar dat is normaal. Wanneer ik digtaal kijk is het beeld echter schitterend (naar mijn normen). 50 Hz is voor mij genoeg, ik heb echter nog niet uitvoerig kunnen vergelijken met toestellen van 100Hz of meer. Maar prijs-kwaliteit ben ik hier echt tevreden van.

Het geluid heeft me echt aangenaam verrast, zowel qua volume als helderheid. Dit is veel beter dan bij mijn vorige TV, waarbij ik het volume op 40% moest zetten om iets te horen. Bij deze tv is 10 20 al ruim voldoende.

Blurays, mkv's, dvdrips afspelen gaat allemaal heel gemakkelijk via USB en de bijhorende MediaPlayer (software) van deze Samsung TV. Dit was voor mij de doorslag (twijfelde om een Sony Bravia engine te kopen), want ik kijk toch wel veel films, series etc. die ik download en dan makkelijk wil afspelen via USB, externe HD, etc.

Het design vind ik ook mooi, het is glanzend zwart. De voet is stevig, en de TV kan makkelijk draaien op de voet. Ik was naar Mediamarkt geweest en had daar deze TV alsook de Sony Bravia KDL-40BX400 op het oog. Op het eerste zicht vond ik het beeld van de Sony iets scherper spelen, maar het feit dat de Samsung over een MediaPlayer beschikt die mkv's en blurays via usb kan afspelen, heeft voor mij de doorslag gegeven. Ook het design van de Samsung was mooier in mijn ogen, iets strakker moderner.

Heb jij ook een Samsung LE40C530?

Reviews door de redactie