Specificaties Full HD met 12x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Handycam HDR-CX305E Zwart Review

Rubbrduck 22 februari 2011, 638 views

Sony Handycam HDR-CX305E Zwart

Pluspunten

• positieve punten:
  • haarscherp
  • veel manuale opties en extre features
  • 12x optisch en de 160x digitale zoom is echt mega. ik kan precies zien wat mijn overburen in een flat 200 meter tegenover mij aan het doen zijn

Minpunten

• minpunten tot nu toe ontdekt:
  • autofucos kan wel eens een beetje op hol slaan met gezichtherkenning optie aan als er geen gezichten zijn.
  • autobelichting (witbalans op auto) stelt zich in een shot telkens bij waardoor het ene moment, bij minder licht, het wit een beetje blauw is en een seconde later bij wat meer licht opeens een beetje rood/geel.
  • 6,5 uur filmen op de16Gb intern flash geheugen kan alleen op de laagste HD stand, op de hoogste HD stand meer rames per seconde) is de opname tijd 129 min.

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 5
de camera is nu 3 dagen in bezit dus een eerste ervaring staat hier. Ik probeer na een week de review wat uit te breiden als ik wat meer videos heb gemaakt.

De sony HDR-CX305 is een handig cameratje met genoeg manual features om je even bezig te houden. De keuze op deze camera is gevallen omdat de duurdere versies met meer flash geheugen niet in verhouding staan tegenover zelf extra flashgeheugen bij kopen. een 16Gb SD flash kaartje (sandisk extreme HD video133x - 20Mb read en write) kost rond de 50 eu, maar het model cx350 met 32 Gb intern kost meteen 100 tot 150 euro meer. De extra GPS feature vond ik zwaar overdreven dus was de keuze snel gemaakt. Het bedieningsgemak is top. De menus zijn snel, overzichtelijk en simpel te volgen.

Meer dus na verloop van meer gebruik.

Heb jij ook een Sony Handycam HDR-CX305E Zwart?