Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N8 Zwart Review

A2I 19 mei 2011, laatste update op 15 september 2013, 6.188 views

Nokia N8 Zwart

Pluspunten

• HD vid.
  • Sounds.
  • HDMI port
  • gratis Navigatie.
  • Zeer helder scherm.
  • 12MP cam (Pwnd_)

Minpunten

• micro usb tricky (Leipe aansluiting kan beter) (verkeerd om insteken 50% kans...)
  • Reboot white Nokia scherm, orde van Navigatie gebruik wlan scan en Opera internet gebruik beetje te vaak. (minor annoyance)
  • no cover for cam lens.
  • Too much tapping. Makkelijke shortcuts Nokia.helaas.
  • Trage acties na gebeld worden of bellen. 2seconde beeldtime = te lang, vannuit locked en unlocked stand.

*NIEUWE UPDATE ONDERAAN REVIEW SHEET.

Ja even een Brick-herstel-review van een N8 (Software versie 013.016)

Natuurlijk ben ik zeer blij met het in bezit zijn van een N8-00 Nokia.

Hieronder gaat het zoeken naar herstel van software bij fouten op deze toestellen vrij moeizaam, lees zo het volgende.

Zeker na de 3 finger salute hard reset en bij het verdwijnen van je Nokia store zullen vele zich achter de oren krabben ( de zogenaamde dependency Component QT Missing. Zie google = welcome to hell.) (deze kompleet nieuwe Ovi store release + depency's release zou rond 25-02-2011 *februari verschijnen dus wie nog even wil wachten, doe dat.)

Ook zijn hierbij de waarschuwingen voor het zogenoemde firmware flashen wel talrijk aanwezig, met deze review omschrijf ik het herstel via een deadflash van een Nokia die geen scherm opstart, en dus ook geen scherm meer weergeeft (dead), alleen een buzz single en na 8 seconde de bekende 3x buzz (de zogenaamde softreset)

Wat ik dus hier omschrijf is het succesvol herstellen wat al een overleden nokia N8 lijkt.

Met de standaard Micro USB-aansluiting die je bij je N8 bijgeleverd krijgt.

Tools die je nodig hebt zijn als volgt

* Phoenix Service Software 2010.24.008.43820 (aanrader) (+ja aanklikken bij het missen van 1 file bij deze versie rel. mits je de settings op E mass storage niet erbij download.. 1.7Gb of 277Mb download vinkje erbij.) (en of deze versie Phoenix Service Software 2011.02.000.44842) (google it)
* navifirm V0.4 (google it) voor het ophalen van je PR 1.1 (Je versie 13.16 deze hoeft trouwens niet gerelateerd te zijn aan je Productcode in mijn geval 059C9X4 geflashed met een 0599893 ) (die je phoenix onder tools waarschijnlijk niet laat zoeken.) via navifirm parkeer/download je de firmware naar/in/dir ( [> C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-596 ] unhide dir / of mappen als ze nog op instelling "niet zichtbaar" hebt ingesteld in windows)

Stel je phoenix Soft in op deadflash (vink aan) als je de juiste 13.16 Softw. (via File > Open Product kies je Nokia RM-596, dan naar Flashing firmware update daar zie je de juiste firmware voor je N8 staan)die je zojuist net hierboven gedownload en in dir C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-596 hier reeds vernoemd hebt geplaatst met navifirm.
Je nokia zal niet herkend worden in windows dus stel via Phoenix NO CONNECTION IN. Deadflash aanvinken en start met Refurbish. (het kan zijn dat je een keer op je nokia powerbutton kort moet drukken om een buzz te voelen daarmee start je flash als je oplet in je Phoenix flash scherm (flash text toestel herkend zal beginnen te lopen.(Je N8 staat waarschijnlijk in een Usb Flashrom mode Daarmee krijg je nog een mogenlijkheid je N8 te reanimeren dit zie je helaas niet in je windows maar lukt je wel via de Phoenix soft flash methodiek.) (deze procedure niet meer onderbreken en wachten totdat het programma aangeeft een actie uit te voeren.) Nu zal het zijn dat je nokia weer een heartbeat in je N8 LCD scherm gaat vertonen maar zo kun je dus weer je nokia hersteld gebruiken. (evt stappen herhalen kan mogenlijk zijn.)

suc6. (hierbij herstel je dus ook weer je ovi store en zul je de hard reset wel uit je tijdperk N8-00 gebruik laten hopelijk voldoende ge´nformeerd hierover in het Nederlands nu soft reset moet voldoende zijn.)

tot de volgende firmware maar weer.

Doet je nokia dus wat hier omschreven staat no worries hij is nog niet "echt" stuk ;)

evt. vragen die je nog hebt over deze N8 flash review stel ze gerust hieronder over recover naar Nokia N8 Deadflash succes.

Deze flash methode hersteld dus o.a. (evt. de bekende spontane reboots op je N8 nieuw uit het doosje..., de ovi store missing cannot install (na een hard reset), N8 alleen opstart met wit scherm (zonder Nokia firmware flash onderbroken.on hold.), onderbroken firmware updates via Nokia Ovi Suite (Software Updates), hersteld een Nokia die alleen USB flashrom mode weergeeft (geen beeld = DEAD wordt dus hierboven ook mee hersteld.), hersteld missing GL glitches op N8, na bv. hard Resets Mass E formats. suc6 en geef dus niet op dit is dus allemaal te recoveren/herstellen.!

* Waaraan je kunt herkennen dat je deze flash methodiek nodig hebt is:

- Je nokia vertoont deze kuren dus recht uit de box.
- Je nokia vertoont deze kuren bij normaal gebruik.
- Je nokia vertoont deze kuren bij navigeren, en reboot zichzelf spontaan bij het wachten opstarten korte resets.
- Na een Hard reset vertoont je nokia glitches in je Scherm, het inschuiven van bv. Opera glitched OpenGL met fullscreen opties.
- Na een Hard reset verdwijnt de Ovi store. (Kompleet nieuwe ovi store release met depency's wordt beloofd op *25-02-2011)
- Je nokia krijgt kuren flipped op WLan inzoeken menu flipped skippy dit zie je als je Wlan menu in je bv. Startscherm, bureablad hebt opgesteld...
- Je nokia heeft alleen 1x buzz en of 3x een buzz als je hem 8 seconde op de power button ingedrukt houdt maar start niet meer op met beeldscherm en is niet als usb device zichtbaar meer op je PC.
- Na opnieuw installeren via Nokia Ovi Suite firmware, je nog steeds bovenstaande kuren blijft houden...
- Je nokia reboot bij gebruik van een andere browser... dan de originele Browser van Nokia.

Vergeet dus niet je Nokia behoort zich niet te resetten of spontaan te reboten.

Het mooie aan deze methodiek boven beschreven is als je hem succesvol kompleet Refurbished met Phoenix dat je ook een echte N8 in je handen hebt zoals het moet, vergeet hierbij dus niet je contacten en of berichten veilig te stellen voordat je deze acties onderneemt, maar dat spreekt voor zich.

*UPDATE 29-03-2011 (Software versie 013.016) naar (Software versie 014.002) zonder problemen.
31-03-2011 0.14.002 Crashing OVI maps tripple Reboots. (v3.06) Map version 0.2.42.112
WLan Scan OFF/UIT Enables on its own/Gaat uit zichzelf doodleuk scannen terwijl optie uit is.
Stabiliteits verbetering met 0.14.002 ???? (---> SOFT RESET, wacht op resultaat.)

*UPDATE 28-04-2011
Software versie 014.002 *Aandachtspunt Bellen Aan/Uit/Acties snelheids stabieliteitsverbeteringen nodig.
*Onstabiel restart na Inschakelen van Nokia maps, incl. Web gebruik + 3G spontane reboots blijft bestaan. (Soft Reset doest fix it, Hard reset (not tested))

* Renewed 18-5-2011 014.002 Reinstalled* (Clear & Refurbish + Mass Storage data E:)
Spam meldingen plots van (registratie simkaart mislukt)

simkaart even aangetikt met isopropanol. opnieuw ingevoert (die overigens van dag 1 erin zat natuurlijk).
nu al 2 dagen zonder reboots....
Keep updated if somthing changes.
Zal dit update houden als er iets veranderd.
Ook zal de uitslag van stabiel toestel hiermee veranderen mbt beoordeling deze week eindconclusie, mits het apparaat stabiel blijft.... misschien handig geweest als het toestel dit vannaf het begin had weergegeven ;) :X (Vorige dag (19-5-2011) Murphy's Law reboot's met navigatie 6x google maps dan maar, goh ook reboots, maandag morgen productie ? N8-00 Nokia, 444Euro voor iets wat definately seems to suck. thnx.) Geen oplossing dus. op 014.002 (btw backwards flash naar 013.016 lijkt niet mogelijk, kan het mis hebben.)

*sidenote: Nog maar eens apparte configuratie gegevens opgevraagt en laten versturen per sms van T-Mobile test nog ff verder, specifiek voor N8. 19-5-2011*

*UPDATE 15-09-2013 Nokia Belle Refresh workarround for several issues.

- Video's niet meer zichtbaar in nokia N8 Galerij nadat je ze bv. verplaatst hebt, of toegevoegd hebt in je [Video's] map en of de [DCIM\100NOKIA] directory.

*Oplossing open de selected "not visible voor nokia N8 (Gallery)" video in je vid.-editor ga naar storyboard, inhoud selecteren, selecteer daar je video file die daar wel zichtbaar is en niet in je nokia gallery, next, in storyboard video opslaan. (Nu is je video weer zichtbaar voor je Nokia Gallerij, dit is een duidelijke *bugg workarround, hopelijk fixen ze het maar ik betwijfel 't.)

*Other issues, het kan zijn dat je vid.-editor verdwenen is na een bv "3finger salute" of Mass Storage Format, (eigenlijk alleen bedoeld voor Nokia Care Centers.) Voor zij die te fanatiek hebben lopen "mem" strippen, en niet met een firmware reflash alle depending programma's (waaronder bv. je vid.-editor) via een firmware reflash (via Nokia Suite 3.8.30) meer terug kunnen krijgen. (Je workarround) Save alle Data (Backup je N8) voordat je verder gaat bv. op je computer of een external hdd. Voer de download uit met bovenbeschreven Navifirm (v2.5) en install de laatste ver Phoenix Service software. Click / Vink in Navifirm de (RM-596_M003.56.emmc.fpsx) 1,4GB ! aan en download de autoaangevinkte rest ook. Volg de bovenomschreven in je Phoenix Service Software de Refirbish optie. vergeet niet het gedownloade gedeelte te copyen in je map waar phoenix staat geinstalleerd bv . de (C:\Program Files (x86)\Nokia\Phoenix\Products\RM-596) (if not map RM-596, create it..)
En voila, alles staat weer terug.

- Als je issues hebt met het main camera gedeelte, omdat je cam wel start maar op zwart blijft, (volgende stappen) volg een nokia N8 disassembly guide bv via youtube filmpje.
Wip het Main camera (Blokje) gedeelte er voorzichtig uit, zorg dat de gouden lipjes "onderin socket" goed contact maken met het Camera blokje, het kan natuurlijk ook dat er behoorlijk wat stof tussenzit clean it carefully, reassemble ur N8 properly. (fixed je Main Nokia N8 Camera gedeelte.)

De groeten.

Heb jij ook een Nokia N8 Zwart?

Ik heb mijn N8 afgelopen weekend dood verklaard.

Ik denk dat ik dezelfde verschijnselen had (spontane reboots, bijna elk half uur, na een tijdje blijft het scherm zwart en start ie niet meer op). Ik had hem ook gerenanimeerd, maar daarna begon de ellende opnieuw.

Ik heb nu een iPhone 4, minder open dan Symbian, maar dingen werken gewoon.

Ik denk dat Nokia zich moet schamen voor de kwaliteit van de hardware en software van de N8. Zwaar onder de maat als je Nokia gewend bent. Ik had hiervoor een 5800 XM. Die had ook nukken en krakkemikkige software, maar niet zo triest als de N8.
Je kunt de flash methode uitvoeren zoals hierboven omschreven gewoon herhalen, ook dat restarten na repeat van (Refurbished) flashen + das ongeveer kompleet een 1,7Gb (origineel) flashfile met Phoenix zorgt ervoor dat je Nokia die korte resets/spontane reboots niet meer uitvoert maar je GSM stabiel blijft draaien. (Het kan dus zijn na het flashen dat je de procedure mag herhalen, dont ask me why, het inparkeren (uninstall reinstall) van software/firmware zal dus na herhaling ineens kompleet wel werken.)

Ik had die spontane reboot dus ook zo vers uit de winkel waarna ik hem hardresette daarmee verkloot je de o.a de QT depencies voor ovi-store (Cannot install ovi store), en glitched je toestel erop los.

De PR1.1 oftwel de version 13.16 van mijn specifiek vermelde toestel staat kompleet als download beschikbaar inclusief dus de extra's van je Mass storage E.

Even gedult dus en meestal lukt het dus niet eens inneens, als de flash dus het toestel goed door laat starten (in Phoenix) weet je dus dat je op het stabiele (zodat hij niet meer spontaan, reboot traject gekomen bent.)

Echt blijven proberen dus !
Eind resultaat = een echt N8 toestel zonder issues.
( Je krijgt hem dus stabiel aan het eind van dit soort reviews. )

[Reactie gewijzigd door A2I op 23 februari 2011 11:23]

ten eerste is de iphone 4 2 x zo duur (en mooi;) )daar mag je dus veel meer van verwachten en als je hem jailbreaked is hij zelfs "opener" dan een gehackte symbian toestel
Wel even los van je mooie reply, deze review gaat niet over een gehackte N8 maar over het gepruts van Firmware updates straight hot uit het doosje van de manufacturer.

Het is wel eng dat vele Nokia's het spontane gereboot er standaard vanuit de fabriek erbij krijgen, het is dus net alsof de telefoon zelf (software matig kennelijk niet zonder issues loopt en of weet dat hij nu in de handen ligt van de echte eindgebruiker en dus meer Niet SETUP stand maar operationeel zou moeten draaien) Vandaar ook dat je vanaf deze Phoenix flash eigenlijk pas ziet hoe slecht deze N8 kennelijk standaard van de band bij Nokia wordt gegooid.

Ik neem verder dan ook niet aan dat ze allemaal aan een stugge maandagmorgenproductie syndroom hebben te lijden gehad.

Ik heb ook niet echt het idee dat via de Ovi suite software flash dit spontane gereboot eruit te halen is wel dus via Phoenix flash mits je dus in de gaten hebt dat je het hele proces door kan lopen zonder hikups met moeite dus en geduld kennelijk wel.

Groet.
Wat een gedoe ! Ik probeer uit te zoeken of ik een Nokia N8 of E7 zal kopen (het gaat mij vooral om Internet, bellen en OVI Maps.

Als ik dit gedoe zo lees kan Nokia maar beter vergeten en losse Navigator kopen die het ook zonder Internet doet. NOKIA, DOE ER WAT AAN !
Na 1 geswapte print reparatie, waarna de gps op deze nieuwe plaat niet werkte ze retour gerepareerd alszijnde 1x 'hoax' GPS radio frequentie bijgesteld (WTF) reparatie via een care center kletskoek dus, nu 3de keer scheepsrecht morgen hopenlijk een 100% werkende N8-00 D.W.Z Bellen geen crash reboots, inet, en werkende GPS voor je Nokia maps........

Niet erg dat een toestel "Stuk" schijnt te zijn hoor.

Wel een regelrechte schande een toestel 3x stuk vannaf een repair center als gerepareerd terug te sturen.

Nokia SHAME on you AGAIN.

2maanden bezig van een Maandag morgen productie product, wezenlijk via een Reparatie Center een 100% werkend N8-00 product retour te krijgen.

Dikke schande, blijkbaar kunnen ze in Amsterdam (mbt het desbetreffende repair center) geen Nokia N8-00 in alle fatsoen degelijk gerepareerd na klanten terugsturen.
FF commentaar op de review-die-geen-review-is:
ben ik de enige die 'm, qua zinsbouw en leestekens, niet kan lezen? Of doen jullie gewoon alsof?

Evengoed ben ik wel benieuwd naar een echte review...
Als dit niet relevant is denk dan even na met alle mensen die wel trots een N8-00 hebben (en hetzelfde probleem kennen en er dus niet omheen kunnen (zie google)) en het toestel vannuit de standaart instellingen zo uit de fabriek kennelijk gerolt, zichzelf continu spontaan reboot met normaal gebruik, toch met deze onzin te kampen krijgen.

Dit is een flash review waar je dus kennelijk niet omheen kunt.

Maargoed als je geen N8-00 bezit kun je ook niet oordelen.

Ik heb er meerdere door me handen gehad met dit soort problematiek.
Laat je er niet door afschrikken maar door dit te lezen als je er een bezit die dit soort kuren vertoond scheeld je weer een berg aan zoekwerk, of hem kwijt te zijn doordat je hem terug moet sturen omdat je het idee krijgt dat je een pudding gekocht hebt... Dat is dus na kennelijk wat speurwerk nietzo.
Het is een relevant probleem maar dit is niet de relevante plek, in het GOT forum zouden meer mensen met N8 problemen dit artikel gevonden hebben.
Wel dit is toch een review.

Ik kan er niks aan doen dat verschillende nokia bezitters er binnen een minuut of 15 de eerste crash reboot achter hun kiezen hebben (vergeet niet met een gloedje nieuw apparaat), en dat ik dus niks anders in een review ook bij mijn eigen nokia kan opnoemen de rest is dan sidenotes, dat is de reden dat ik dit een review noem je kunt er dus helaas niet omheen.

Review met een oplossing dus.

Google it iedereen kan deze review vinden.

Het hele toestel draait op het moment om de bigg fix voor Ovi store install mbt QT depency's (waardoor je ovi store niet installed, en das niet het enigste...). de 25ste. feb 2011 beloofd.

Maargoed als je dus goed leest zie je hier duidelijk een oplossing voor, en volgens mij is een firmware update mbt het crash reboten dus alleen verholpen als het toestel dus op deze manier Refurbished geflashed wordt. (via Ovi suite soft updt gaat het spontaan reboten gewoon lekker door.)

Ik ga even de dagen tellen todat deze Nokia op een applicatie crashed hij is nu al een paar dagen foutloos.

[Reactie gewijzigd door A2I op 23 februari 2011 11:20]

Het lijkt dus jelmervb dat als je standaard een Software/Firmware updt fout tegenkomt in een bij deze review N8 je volgens jou er geen review over mag schrijven. Nogal na´ef.

Het is immers iets waar je niet omheen kunt bij dit toestel op dit moment, er zijn te veel hits zeker mbt. issues na een hard reset. (en zeker daarnaast het herkenbare spontane gereboot wat overigens bij meerdere typen Nokia's voorkomt in vooral de laatste generatie toestellen.)

Ik zie o.a bij bv. de N900 onder navigatie met bv. sygic mobile maps 10 ook weer reboots terugkomen.

Dit alles is met normaal gebruik dus nu omschreven.

[Reactie gewijzigd door A2I op 23 februari 2011 11:22]

Ik snap er inderdaad helemaal niets van. Vreemde zinsopbouw, vooral MSN taal wat niet voor iedereen leesbaar is, en het ontbreken van leestekens. Gezien de score van de review (2 sterren) zijn wij niet de enige.

Tevens heeft de Nokia N8 geen Mini USB aansluiting...
Niet helemaal de goede plaats, maar wel handig. Herinnert mij eraan dat ik m'n telefoon ook moet flashen naar 1.1 (: (stomme ovi update haalt hem maar niet binnen)

edit: krijg ik uitgerekend vandaag het bericht in ovi dat ik kan updaten -_-'

[Reactie gewijzigd door tostyijzer op 22 februari 2011 11:26]

jroz2001 praten in wij termen = vrij vreemd.

Ik weet niet wat MSN taal aan Beeldvorming geeft bij een Nokia Phoenix Flash herstel review.

•Micro USB-aansluiting

[Reactie gewijzigd door A2I op 23 februari 2011 14:32]

Ik snap er niks van.. Mijn N8 werkt al misschien 2 maanden gewoon foutloos. zonder reboots

Geen idee wat jullie met dat ding uithalen.
Het Idee kwam Origineel uit de doos.

Nokia maps, instellen dan ergens halverwege pats wit scherm reboot.
Erg kwalijke zaak als je ergens op vertrouwt.
Tijdens het navigeren dus.

Daarnaast, is het gebruik van de originele Nokia browser of een Opera 5.1 of 10 gedoomed met de telefoon na een paar keer gebruik hij crashed en spontaan je in het wit nokia scherm terugwerpt.

Je hoeft het niet te geloven, je kunt via ge"google"wel zien dat het genoeg hits heeft.

Een beetje normaal gebruiker deze telefoon zo moedeloos snel zat is, daarbij kan ik ze geen ongelijk geven.

Nokia zou moeten staan voor betrouwbaar, dit is zo echt ver te zoeken in de N8.
Overigens zie ik dus bij een N900 en navigeren ook dezelfde reboot terugkomen.

Nu nokia zelf nog.
A2l lijkt wel te communiceren via translate.google.com...

SVP deze review van een situatie waarbij je moet flashen even te hertypen en dan ook iets vertellen over de veranderingen en het gebruik van de telefoon.
Even in wetenschappelijk verantwoordelijke taal.

Je moet niet flashen, er is een flash refurbish optie volgens bovenstaand schrijven, das een optie bij het verliezen van zowat bijna je gehele software op je N8 Telefoon. (Onder softw versie 13.)

De verandering / het uitgangspunt is van een gecrashte telefoon een ietwat stabielere telefoon te creŰren.

Met name nu met softw 14 de laatste nieuwe software update kennelijk alles behalve verholpen is, lijkt weer terug bij af.

Overigens na de refurbish van de 13 versie wel stabiel functioneerde.

Nu naar de 14 versie weer hetzelfde euvel dus.
Oke dus wat je zegt is dat versie 13 stabieler is.

Maar waarin dan, valt hij uit, vallen gesprekken weg?

Erg jammer dit, beter post je dit volgende keer in het forum waar mensen zitten die hier ook over zijn ingelezen. Ik wou gewoon een review lezen van een N8, het enige wat ik hier uit kan opmaken is dat jou N8 niet doet wat die volgens jou moet doen, maar wat dat precies is? Geen idee...

Enige wat ik weet is dat (zelfs) Nokia geen telefoon gaat leveren die out-of-the-box totaal niet doet wat die moet doen...
browsen valt weg, navigatie valt weg.

Het lijkt alsof de gps functie actief wordt, het toestel nutteloos, in reboots teruggooit.
(het is overigens Random dus ook niet duidelijk te reproduceren) (geen low power issues hij doet het ook aan een oplader)

Je voelt ook duidelijk het toestel vertragen en dan weet je dat hij je teruggooit naar een wit scherm. (NOKIA)

Het zijn korte resets waardoor het toestel dus in zijn geheel onbruikbaar wordt, ik had onder 13.16 reboots totdat ik in zijn geheel de software + mass storage terug erop gezet kreeg.

onder 14.002 is het tranen met tuiten, ook na een komplete nieuwe refurbish.

het enigste wat ik me nog kan bedenken is dat het aan de T-mobile simkaart ligt maar die komt al uit een Nokia toestel wat er geen kuren mee vertoonde.

Het lijkt misschien wel een maandag morgen productie te zijn maargoed ik ben niet de enigste met dit probleem.

Groet.
Dit is natuurlijk geen review en hoort m.i. in het forum thuis...

Of ik heb een hoop geluk of jullie een hoop pech. Ik heb nl geen problemen met de N8, performance kan beter, maar ik mag niet klagen.
Ik gebruik het toestel bijna alleen maar om te bellen en SMS-en en dat doet hij goed. De enkele keer dat ik internet doet hij ook goed. Wat mij betreft een top toestel..
Ik heb ook een N8, hier ook geen problemen, alles werkt zoals het moet werken. Soms wel iets traag maar nog steeds geen behoefte aan een ander toestel. Is flashen trouwens je garantie vaarwel zeggen?
Wel dat gaan we zien als ik dit toestel retour stuur, overigens lijkt de N8 normaal te functioneren met lichte bel en sms functies, maar bij echt browser navigatie functie gaat het toestel dus doodleuk naar het wit nokia startscherm en dan loop je dus rond met je navigatie.

Zeer irritant dus vooral omdat ik altijd een nokia gebruiker ben geweest is dit echt een domper voor de solid state van een Nokia toestel.

flashen is door de nokia software update aangegeven, dus neem aan dat een toestel wat werkt en een software update doorstaat gewoon onder garantie valt.

beetje raar een functie aan te bieden waardoor een garantie vervalt.
Na 4 re-swaps van interne board heb ik nu een nokia die "werkt"

GPS was na repair een issue.

Het enige wat er nu nog rest is het ongeloofelijke Disorted geluid wat de earspeaker kan produceren. (alsof je een papiertje verscheurt in je earspeaker)

Oplossing daarvan is spuug en zuig op het oorgat van de earspeaker met je mond ertegen.

Met de nieuwe software heb ik enigsinds een werkende telefoon.

Kater dus.
Overigens zijn de foto's van de 12MP soms terug gedraait naar 9MP check je settings en worden 12Mp ONSCHERP OF TE DONKER GENOMEN. BLOB dus.

succes met een N8 zonder issues dus allemaal.

Dit was me net een brug te ver in problems op 1 gloed nieuw toestel.
Ben een paar grijze haren rijker !