WD My Passport Essential SE 3.0 1TB Rood Review

BaatZ 21 februari 2011, 1.700 views

WD My Passport Essential SE 3.0 1TB Rood

Pluspunten

• Klein, draagbaar, solide, hardware encryptie, automagische backup

Minpunten

• connector is niet standaard, body is van plastic

Mobiliteit Score: 5
Bij Mycom de Western Digital My Passport Essential1tb, rood, gehaald. 256bit AES hardware encryptie is een pre - staat niet eens op de verpakking maar wordt op oa. pcworld genoemd.
Heb de snelheid niet ten volle kunnen ervaren - hij zit aan usb2 vastgeknoopt, maar voldoet aan mijn eisen. Kleine files (<10mb) write speed +/- 16MB, grotere files richting de 20.

Heeft wat mij betreft een fantastische bang/buck ratio. Pre is de encryptie, maar er zit ook een automagisch backup systeem bij dat live je files backupt.

Voor mij - ik ga op reis - ideaal: Ik kan er makkelijk al m'n foto's en video op kwijt, geen externe powersupply, klein, licht. Body is van plastic, al heeft ie een aluminium look.
Minpuntje is wel de kabel. Dat is geen mini-of micro-usb, maar een soort van platte connector. Zal wel moeilijk te krijgen zijn :(

Heb jij ook een WD My Passport Essential SE 3.0 1TB Rood?

De kabel is gewoon verkrijgbaar hoor bij Dealextreme of dergelijke.
De kabel is namelijk een USB 3.0 Micro to USB2.

Ikzelf heb deze HDD ook, alleen heb ik de software die meegeleverd wordt niet ge´nstalleerd i.v.m. problemen met de virtuele cd/dvd op school.