Specificaties 160GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD1600JB, 160GB Review

hondapower 19 december 2006, 525 views

WD Blue WD1600JB, 160GB

Pluspunten

• wordt niet heel heet

Minpunten

• 1e schijf defect

2 jaar geleden deze schijf gekocht ter uitbreiding van mijn systeem.

Na enkele maanden verdwenen af en toe plotseling bestanden nadat ik deze wel had opgeslagen. Dit werd van kwaad tot erger en ik wist niet precies waar het vandaan kwam. Ik dacht eerst een virus, maar mijn ander HD had nergens last van. Ook al eens geformateerd, andere kabels, ander poort, niks hielp. Het moest dus wel aan de schijf zelf liggen.
Overigens heeft de schijf altijd een eigen ventilator gehad.

Toen ik op een gegeven moment mijn hele muziek en foto collectie kwijt was, heb ik de schijf teruggebracht naar de winkel.

Ik heb daar een nieuwe gekregen (om kunnen wisselen bij de winkel zelf). Deze werkt nog steeds.

Mijn ervaringen met deze schijf zijn dus verschillend.

Ik gebruik de schijf als dataschijf met maar 1 partitie, over snelheid enz kan ik dan ook niet veel vertellen. Hij is niet merkbaar sneller of trager als mijn oude IBM deskstar.

Heb jij ook een WD Blue WD1600JB, 160GB?

Je geeft Prestaties, Ondersteuning en Prijs 4 punten, maar beargumenteerd niet waarom? Verder staat er als enige positieve eigenschap dat de schijf stil is en je geeft geluidsproductie 3 punten? Verder kom ik ook weinig informatie tegen over de prestaties. En je mag ook wel de service van WD dan bij positieve eigenschappen zetten ;)