Specificaties 11,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire One 721-123KG32 Review

Ruben314 21 februari 2011, laatste update op 21 februari 2011, 2.571 views

Acer Aspire One 721-123KG32

Pluspunten

• Stil
  • Voelt goed aan, compact
  • Goede analoog audio uit
  • specs (mem, HD)
  • prima scherm
  • windows 7 prof.

Minpunten

• wordt behoorlijk warm
  • stuk HD gereserveerd voor MS Office (gebruik ik niet)

Deze netbook nu twee dagen in bezit. Gekocht om in de huiskamer aan de TV te hangen en voornamelijk te gebruiken als media-center.

Mijn eisen waren dus als volgt:
- stil
- HDMI-uit
- genoeg power om video/flash (uitzending gemist) aan te kunnen
- wifi, zodat ik geen kabels hoef te trekken
- windows (omdat online aanbod altijd gezeik geeft onder linux, en voor in de woonkamer wil ik gewoon iets dat werkt).

Nog overwogen om zelf een mediacenter in elkaar te knutselen, maar dat was niet echt goedkoper (voornamlijk vanwege de windows licentie). En op zich is een laptop in huis hebben af en toe ook wel handig. Al is het maar om mee te nemen naar oma om de vakantie-foto's te laten zien.

Ok, nu over de laptop:

Het is een mooi, klein en sexy ding. Een stuk mooier vind ik zelf dan bijvoorbeeld de Lenovo edge 11 (die ongeveer dezelfde prijs en specs heeft). Het is geen snelheidsmonster, maar voor de dingen die ik er mee wil doen is het snel zat. Picasa, Opera, uTorrent, en VLC draaien prima. Full screen uitzending gemist (flash) werkt ook goed.
Heb er ook even mee op schoot gezeten. Het viel me toen op dat hij best warm werd. De koeling is echter praktisch onhoorbaar. Wel een nadeel is de hoge pieptoon die de lader produceert als de laptop niet aan staat maar wel in het stopcontact hangt.

De kwaliteit van het scherm is goed. Typen gaat een beetje lastig, misschien dat het keyboard net iets kleiner in dan full-size.

Helaas bleek mijn TV (Sony) niet goed met de ATI kaart samen te kunnen werken. Bij aansluiten via de HDMI kreeg ik elke zoveel tijd een seconde zwart beeld. Is nogal vervelend, dus de TV maar via de VGA + analoog audio aangesloten.
De kwaleit van de audio-uit is goed. In vergelijking met andere PCs weinig ruis.

Als laatste: op de doos en de stikker op de laptop staat dat er een K125 processor in zit. Windows herkent hem echter als een K145. Of die er ook echt in zit? Geen idee.

Heb jij ook een Acer Aspire One 721-123KG32?

Goed begin voor een (meer uitgebreide) review!

Kun je vertellen of het mogelijk is om HD videos af te spelen?

En kun je een paar foto's van het apparaat maken? De afbeelding die hier bij de pricewatch staat is nogal klein en onduidelijk. Ik kan ook nergens een afbeelding vinden die duidelijk maakt hoe de behuizing eruit ziet. Wat vind jij ervan? Bijvoorbeeld krasgevoeligheid stevigheid...
hoi,

Fotos zal niet lukken, want ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik dat op tweakers makkelijk kan doen :-(

Kan je wel vertellen dat een 720p blue-ray rip van the fifth element niet soepel draait onder VLC. Maar wellicht dat er manieren zijn om het wel
Update:
Met media-player classic kan ik 720p .mkv afspelen met 50% cpu.
Hoi,

Is deze nu geheel zwart, of bevat deze donkerrood? En zou je eventueel een foto kunnen posten van de laptop?

Alvast bedankt!
Hallo,

Zou je ergens een foto kunnen showen? :) en vanwaar krijgt de review 2 sterren voor ergonomie?

En heb je ondertussen nogsteeds die problemen met Hdmi?