Samsung Galaxy i5700 Zwart Review

manuarmata 20 januari 2012, laatste update op 20 januari 2012, 1.015 views

Samsung Galaxy i5700 Zwart

Pluspunten

• degelijk, goedkoop, android is een top OS, werkt goed samen met een linux PC,

Minpunten

• matige camera, de agenda is vrij primitief vergeleken met een palm.

De spica heb ik gekocht als laatste reeks voor de spotprijs van 130 euro als opvolger van mijn intussen hoogbejaarde palm treo 680. De spica heeft grote schoenen te vullen want de treo is een absolute topper geweest die mij heel lang trouw heeft gediend maar helaas niet meer van deze tijd is . De overgang naar palm os 5.x uit 2006 naar android 2.1 uit 2010 is voor mij dan ook revolutionair. ik heb wel enkele weken nodig gehad om te wennen aan de interface maar nu kan ik al niet meer zonder. de synchronisatie met mijn linux desktop verloopt vlekkeloos. de secificaties zijn naar mijn normen ruim voldoende, de respons is trager dan bij een palm maar het wordt nooit storend. Het grootste minpunt aan de spica is zijn camera. die scoort onvoldoende bij schemerlicht.

UPDATE 20 jan 2009.

De telefoon werkt nog steeds en vertoont na een jaar gebruik nauwelijks sporen van sleet. Ik ga echter terugkeren naar mijn oude liefde, Palm onder de vorm van een palm pre 2.

De reden hiervoor is android, dat wel werkt maar dan ook weer net niet. af en toe loopt de telefoon gewoon vast, of de accelerometer doet het plots niet meer tot ik hem reset. de wifi koppeling met thuis gaat dan eens spontaan en dan weer moet ik het handmatig doen. sommige apps blijven actief en gaan vervolgens de processor vol belasten en de accu leegtrekken. processen op de achtergrond moet je met software van derden gaan beheren of alles wordt na een tijdje onnoemelijk traag zoals het *ahem* goede oude windows mobile 2003. Dit zijn geen onoverkomelijke zaken maar na een jaar gaat het palmvirus toch weer kriebelen en een mooie pre 2 voor een zacht prijsje is dan voldoende om de spica uit te zwaaien. Ik kijk terug op de samsung met behoorlijke tevredenheid. de telefoon op zich is degelijk. Android ontgoochelt enigzinds, misschien in dat ik me in de toekomst nog eens waag aan een andriod toestel .

Heb jij ook een Samsung Galaxy i5700 Zwart?

Spica O+ Leukste android telefoon tot nu toe! Perfect formaat en prima prestaties als je er eventjes wat mee gaat spelen! Verlang nog steeds terug naar deze telefoon ook al heb ik nu een Galaxy S :+