Specificaties Full HD DLP-beamer - Bekijk alle specificaties

Optoma HD200X Review

tweakerdeem 20 februari 2011, laatste update op 20 februari 2011, 2.313 views

Optoma HD200X

Pluspunten

• Goed kwaliteit prijsverhouding
  • Full HD
  • verlichte afstandbediening

Minpunten

• relatief weinig lichtopbrengst

Contrast / helderheid Score: 4
Ik heb deze beamer nu bijna een jaar in bezit.
Ik gebruik hem in mijn thuisbioscoop en ben er goed over te spreken.Daarbij wordt het beeld op een 120inch scherm geprojecteerd.
Door de relatief lage lichtopbrengst(1500lumen) is een donkere kamer wel belangrijk om een mooi scherp beeld te krijgen. Dit is geen probleem in onze situatie. Handig is dat de knoppen van de AB verlicht zijn.
Hij hangt aan het plafond zo'n 2,20 hoog. en een ongeveer 5 meter van het scherm. Hij is met de lens goed op de schermgrootte in te stellen. De geluidsproductie van de koeling is niet storend, ook niet bij rustige scenes.
Kwaliteit van de HD films zijn erg goed. Zelfs de Youtube filmpjes van muziekvideo's op 720p zijn goed.
Je ziet wel het verschil tussen HD en DVD.
Hij is aangesloten met een 10 meter lange hdmi kabel aan een mediaspeler via een Onkyo TX-SR608 receiver.
Dit levert geen verlies op.
Al met al een aanrader.

• Onkyo TX-SR608

Heb jij ook een Optoma HD200X?

Al bij al een simpele maar effectieve review. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad! Zit namelijk te denken om een mooie TV aan te schaffen, maar toen viel mijn oog op een beamer. Het scherm diagonaal hoeft bij mij niet al te groot te zijn. In ieder geval geen 3 meter zoals bij jou! Is deze beamer een aanrader als ik een mooi scherm zoek voor films?