Parrot Minikit Smart Review

prop 19 februari 2011, 3.876 views

Parrot Minikit Smart

Pluspunten

• afwerking
  • gebruikte materialen
  • ergonomie
  • functionaliteit
  • keurig verpakt
  • ondersteuning website

Minpunten

• compleet onbruikbaar

Enthousiast door het merk en alle producten die Parrot in de loop der jaren hebben geleverd.leek ik in de Parrot Minikit de ideale handsfree te hebben gevonden. Een die multifunctioneel is icm een iPhone (navi/telefoon) en waarvoor geen installatie in de auto voor nodig is.Ik heb het product bij Zercom besteld en keurig na enkele dagen thuisgestuurd gekregen.

Eerst indruk was dat het een bijzonder hoogwaardig apparaat is. Zowel in materiaal als in ergonomie. Het zuignapsysteem en de magnetische koppeling met de houder kunnen veel merken nog een voorbeeld aan nemen.

De verpakking is, degelijk mooi en compleet uitgerust met diverse goed afgewerkte stekkers en een universele lader

Alles hier boven is helaas totaal niet meer van toepassing na de praktijktest. Wie ik ook bel en aan welke knoppen of instellingen ook draai, ik ben onverstaanbaar. De microfoon is simpelweg niet sterk genoeg om mijn stem op te vangen, daarbij hoort men -als men al wat hoort aan de andere kant- vooral een blikkerig geluid. Ikzelf hoor de stem redelijk met het volume voluit, maar zodra ik richting 120km/h ga is dit ook snel over. Dit is getest in een Audi A3 uit 2010 die ondermeer bekend staat om goede isolatie van rol- en windgeluiden.

Het mooie is nog dat de op de website deze Minikitt in een cabriolet wordt weergegeven. Vrij onmogelijk dus

Dit product gaat dus weer terug naar Zercom, helaas want het ziet er veel belovend uit maar het is simpelweg compleet onbruikbaar. Vandaar ook de laagste rating in de algemene beoordeling.

• Apple iPhone 4

Heb jij ook een Parrot Minikit Smart?

Goede review. Ik ben ook van plan om hem aan te gaan schaffen mede door bovengenoemde pluspunten. Heb dus alleen nog geen idee of hij wel zo slecht is qua geluid. Maar bij jou test blijkt dit dan weer wel.

Kan het met de positionering te maken hebben eventueel? Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die deze problemen ondervinden!

Als men in plaats van een slechte waardering geeft aan deze review ook even uit wil leggen waarom het een slechte review is, door weerlegbare ervaringen, dan is dat natuurlijk een betere toevoeging dan maar gewoon zeggen dat de review slecht is.

Dus ervaringen hieronder van mensen die er geen last van hebben: GRAAG.

De auto waar ik hem voor ga kopen is een Skoda Fabia Combi Greenline. Gemiddeld ook wel een stille auto vanwege allerlei maatregelen qua isolatie ed.

[Reactie gewijzigd door orange.x op 25 februari 2011 12:09]

Je geeft aan dat de microfoon onvoldoende toerijkend is en je onverstaanbaar bent, maar is dit met of zonder het uittrekken van de microfoon middels het langere kabeltje?
Excuus voor de schrijffouten en soms niet kloppende zinnen
Ook hebben mijn vriend en ik deze "minikit" aangeschaft. Zoals aangegeven in de review alles ziet er tip-top uit. Prima zelfs. Tot je gaat bellen.... Auto: Renault Megane Berline

Het geluid van de auto is veel te overheersend bij een snelheid hoger dan 70/80 km p/u. De stem van de beller in de auto valt helemaal weg in de achtergrond. Het geluid van de beller in de auto is heel blikkerig en zelfs schel als je de volume harder zet. Het draadje eruit halen of erin laten zitten, maakt wel enigzins verschil uit, maar het blijft drama. Het is en blijft 80% onverstaanbaar. Wij hebben van alles geprobeerd.. harder praten, het geluid van de kit zelf harder zetten, microfoon verplaatsen... niets lijkt te helpen. Soms denk je dat het geluid beter is ("en nu?"), tot je weer een hele zin zegt...

Bij een snelheid lager dan 70/80 km p/u is de beller redelijk verstaanbaar en kun je ook redelijk gesprekken voeren (zeg dat 70% verstaanbaar is ). Het draadje moet dan wel uit de karkit gehaald zijn, anders is het alsnog drama. Het geluid blijft daarbij alsnog redelijk blikkerig of schel.

Bij file/stilstaand verkeer is de beller uitstekend te verstaan (nog steeds een dof/blikkerig geluid), maar daar heb je weinig aan.

Al om al als je de kit binnen krijgt heb je hoge verwachtigen, maar zodra je er mee aan de slag gaat valt de gespreks kwaliteit heel erg tegen.
Ikzelf heb enige tijd nu de Parrot Mini Smart ingebruik en heb zelf niet hele grote problemen met het geluid.
Ik heb van de website van parrot een update geinstalleerd en deze heeft voor mij wel het geluid, aan beide kanten, verbeterd. Al moet ik als ik boven de 100 rij, wel een beetje extra volume in mijn eigen stem geven, maar niet zo veel dat ik moet schreeuwen.

Wat verder een optie is om het geluid te verbeteren is om de microfoon te verlengen.
Dit kan je doen door de microfoon, welke met een draad vast zit, kan uitrollen.

Zie dit plaatje:
[img]http://asset3.cbsistatic....t_34209337_10_440x330.jpg[/img]

Het grootste minpunt van mijn Parrot mini Smart vind ik de degelijkheid van de houder.
Ik heb nu al tot 2x aan toe het voor elkaar gekregen om zonder kracht te zetten, de houder kapot te krijgen. En dan met name in het ronde gedeelte waar de magneten zitten. Dit is zeg maar het punt waar je de Parrot vast klikt aan de houder.
Dit gebeurt voor namelijk als ik mijn Parrot wil loshalen.