Sweex LW057V2 Review

jeftadirksenNewbie 18 februari 2011, 917 views

Sweex LW057V2

Pluspunten

• Erg goedkoop (9,99)

Minpunten

• Geen Windows 7 drivers op de cd-rom (wel op website).
  • Nog niet goed werkend gekregen.

Gisteren kreeg ik mijn 3 Sweex LW057V2 kaartjes binnen.

Windows 7 had zelf drivers aan boord voor de Realtek 8185 chip, maar hiermee kreeg ik geen verbinding, hij vond wel draadloze netwerken, maar na het invullen van mijn wachtwoord was er geen verbinding (geen ip adres van DHCP)

Op de bijgeleverde cd-rom staan alleen drivers voor WinXP en voor Vista, maar ik liet Windows zoeken en hij vond drivers en heeft ze geupdate (ik neem aan dat hij de Vista drivers heeft genomen).
Nu kon ik wel verbinden en had ik internet, maar het ging niet sneller dan ongeveer 50 Kb/s up en down en een ping naar google.nl van ongeveer 1,8 seconden.

Vervolgens kwam ik erachter dat wanneer je het zip-je met de drivers van de Sweex website download dat daar ook een mapje "7" in staat met dus de Windows 7 drivers, dus ik denk; dat moet gaan werken.
Maar heleaas... ook na het installeren van deze drivers is de snelheid nog even langzaam en een hele hoge ping.

Vervolgens nog even geprobeerd onder Ubuntu 10.10 (Linux), maar deze heeft standaard geen drivers voor deze netwerkkaart (moet nog proberen met ndiswrapper)

Vanavond nog weer even verder stoeien, maar ik denk dat ik gewoon andere kaartjes moet kopen.

Wat ik nog ga proberen: - drivers van Realtek zelf proberen (en deze zijn er ook voor Linux)

Ik zal deze review updaten wanneer ik nieuws heb.

Heb jij ook een Sweex LW057V2?

Ik heb een tijdje met de gewone lw057 gespeeld in de hoop 'm werkend te krijgen onder windows 7. Dit had toen geen effect, behalve wat frustraties en het afzweren van sweex producten. De beste tip is gewoon iets meer besteden en een wifi-kaartje kopen van een merk dat niet sweex is;).

[Reactie gewijzigd door Bastard op 18 februari 2011 11:50]

Helaas heeft jefta inderdaad dikke pech , dit LW057V2 WiFi kaartje werkt ook bij mij nouwelijks ... goede verbinding maar hele lage kb/s verder zitten er inderdaad geen drivers bij voor W7 , die ik nu net geinstalleerd heb :( ...

Ben net naar REALTEK RTL8185L drivers gaan zoeken en het lijkt erop dat de driver versie beneden wel een hele grote aanzienlijke verbetering heeft gebracht... !!

Ik heb gedownload : RTL8185_Auto_Install__Pargram__1.00.0145.zip

File name in lijst : UI Package and Driver (Support XP/Vista/Win7)

Url : http://www.realtek.com/do...Down=false&Downloads=true

succes !!

Tim Teenstra
sweex zuigt op alle fronten en met alle artikelen
Dat is echt een loze kreet die nergens op gebaseerd is. Jeftadirksen heeft nu heel veel pech gehad met deze wifi-adapter. Ik heb al jaren een Sweex gigabit-switch en een Sweex wireless-g adapter voor in huis. Werkt allebei uitstekend. Ik heb het idee dat je bij Sweex geen risico loopt met apparaten die geen drivers nodig hebben.

Wat betreft deze wifi-adapter: Hoe ver zit je van het accesspoint vandaan, en wat is dat voor een?
Ik moet Pillenboer nazeggen.

Sweex zuigt. Gewoon kut, altijd.

Koop een ander merk.
Kaart werkt inderdaad onder Windows 7 door de REALTEK RTL8185L driver te gebruiken.

Bedankt voor de suggestie!