Specificaties 22" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE22C450 Review

eagleowl 17 februari 2011, 522 views

Samsung LE22C450

Pluspunten

• Zeer mooi beeld met heel goed contrast. Nog geen smeereffecten waargenomen.
  • Ziggo gecertificeerd
  • Mooie looks
  • beugel voor muurbevestiging wordt bijgeleverd (1 stand)

Minpunten

• Voet niet verstelbaar

Nadat de voet onder de TV geschroefd was gelijk maar begonnen met aansluiten. Zonder boekje uiteraard.In ons geval wordt hij aangesloten aan een PC en een DVD-speler.
Na aansluiten gaat alles automatisch of na enkele simpele vragen als land- en taalinstelling.
Zelfs de gegevens voor digitale TV, frequentie en ID-nummer, wordt juist ingesteld.
Het zoeken van de zenders verloopt zeer vlotjes en al snel is er beeld.

Dit spat werkelijk van het scherm af. Hele mooie diepe kleuren en zachte kleuren waar het nodig is.
Voor HD-ready zeker meer dan zeer goed.
Ook de weergave van PC beelden ziet er goed uit. Doet zeker niets onder voor een echte PC-monitor.
De instellingen voor het scherm zij goed. Onder andere contrast en backlight zijn instelbaar. Zwart is ook goed zwart. Picture in picture werkt goed. Je kunt op de pc bezig zijn en in een hoek je tv-beeld laten tonen. De hoek waar je het pip beeld te zien krijgt kun je zelf instellen. Ook de groote ervan is instelbaar, klein en zeer klein.

Het geluid is zoals je verwacht van een platte TV. Klinkt wat flets. Het is in te stellen in diverse standen, je kent het wel, film-muziek-heldere stem enz. Ook is het mogelijk om die standen uit te zetten en het geluid naar jouw keuze in te stellen dmv een 5 kanaals equilyzer. Ook kan er ruimtelijk geluid gecreeerd worden. Ik vond dat zeer slecht, maar dat is ieders eigen voorkeur.

Het menu is makkelijk opgezet en zeer ruim. Sommige dingen zijn wat weggestopt in het menu maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn. (is onze eerste samsung TV)
Allerhande instellingen kunnen worde gewijzigd. Timers on/off en automatisch ander kanaal op bepaalde tijd zijn er enkele van.

Al met al zijn wij zeer tevreden met dit toestel en doet wat we ervan verwachten op de slaapkamer van onze dochter.

Heb jij ook een Samsung LE22C450?