Trust Ultra Small Bluetooth 2 USB Adapter Gold BT-2420p Review

cedal 16 februari 2011, laatste update op 5 september 2011, 887 views

Trust Ultra Small Bluetooth 2 USB Adapter Gold BT-2420p

Pluspunten

• betrouwbaar
  • goedkoop
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• hapert bij gebruik van muis en bestandoverdracht tegelijk.

Driverkwaliteit Score: 4
Ik ben heel erg tevreden met mijn kleine Bluetooth-knobbel (zoals ik hem meestal noem).
Ik heb hem standaard in 1 van de 4 USB poorten van mijn laptop zitten en hoef hem, omdat hij zo klein is, er nooit af/uit te halen als de laptop in de tas gaat.

Hij word nu een jaar lang dagelijks meerdere uren gebruikt en ik heb nooit problemen ervaren met de driver, mijn mobiele telefoon (foto's uploaden) of met mijn Logitech m555b muis.

Software
Ik weet niet of het 'programma' dat ik gebruik van Trust is of van Windows, maar ik beschrijf toch maar even de gang van zaken. Een enkele foto van mijn Mobiele telefoon naar mijn laptop kopiëren: RMB op het bluetooth-icoon rechtsonder in je scherm en bestand ontvangen klikken. Daarna heb je ongeveer een 15 seconden om op je telefoon op verzenden te drukken. (wel heb ik mijn telefoon als 'Mijn Apparaat' toegevoegd, wat er gebeurd als er een telefoon niet een 'mijn apparaat' is weet ik niet).

Een apparaat koppelen via het bluetooth menu is ook niet moeilijk. Zodra 'apparaat toevoegen' is aangeklikt in je menu volgen er hele duidelijke instructies.

Hardware
Met de manier waarop ik momenteel bluetooth gebruik is bereik niet echt te testen, maar toen ik zojuist ongeveer 10 meter van mijn laptop ging staan deed de muis het nog steeds goed (vloeiende bewegingen, geen haperingen). Niet echt een test van hoge kwaliteit maar toch...

Helaas hapert de Trust wél als hij meerdere dingen tegelijk moet doen, zoals én een foto kopiëren van een mobiel én een muis bewegen. Maar hoe vaak komt dit voor?

Verder heb ik eigenlijk nooit problemen gehad en deze stick lijkt mij prima om 'vast' in je laptop/desktop te steken voor 'premanente' bluetooth-functionaliteit.

over mijn laptop-opstelling: Ik hem mijn muis rechts voor mijn toetsenbord (in het verlengde van de diagonaal) en de bluetooth-stick links-boven in mijn laptop zitten.

Heb jij ook een Trust Ultra Small Bluetooth 2 USB Adapter Gold BT-2420p?

Ik denk dat je gewoon de bluetooth service van windows gebruikt. O-)
Mooi dat je de moeite hebt genomen om een review te schrijven ook al is hij wat kort.
Misschien dat je bij de negatieve eigenschappen kan zetten dat hapert bij meerdere dingen tegelijk. ;)
ik vrees dat het haperen eerder te maken heeft met de beschikbare bandbreedte :)

wanneer hij een BT muis en een BT toetsenbord tegelijk zou gebruiken zou geen van beide haperen denk ik .. of een BT headset terwijl hij de muis gebruikt ook niet...

maar met bestanden verzenden via bt ga je vaak het maximum van de bandbreedte aanspreken (omdat het zo snel mogelijk moet gaan) dus is dat best wel te begrijpen...