Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL3605 Zwart Review

Koef 16 februari 2011, laatste update op 16 februari 2011, 1.678 views

Philips 32PFL3605 Zwart

Pluspunten

Minpunten

• Onbruikbaar op analoge kabeltelevisie
  • Niet uitschakelbare postprocessing

Toestel werd aangeschaft ter vervanging van defecte Panasonic CRT, die dertien jaar naar volle tevredenheid dienst had gedaan. Omdat de nood hoog was, werd terstond een ritje naar de Makro ondernomen. CRT toestellen bleken niet meer leverbaar, zodat we simpelweg een goedkope LCD uit de folderaanbieding op de winkelwagen hebben gezet en naar de kassa zijn gereden.

De Philips 32PFL3605 werd gedemonstreerd via een HDMI distributiesysteem dat werd aangestuurd door een BluRay speler met animatiefilm. Het beeld was prachtig. Op alle aanwezige LCD en plasma schermen trouwens.

Thuis, met het paneel aangesloten op analoge kabeltelevisie, was het rampzalig. Schokkerig en rafelig beeld met vele artifacten, vooral bij beweging. Het uitzitten van 20 minuten 8 uur journaal bezorgde ons hoofdpijn. Het uiterst belabberde geluid via speakers die aan de achterzijde van het toestel zijn gemonteerd hielp daaraan ook flink mee.

Dat het apparaat zou worden geretourneerd was al direct duidelijk, maar toch hebben we het een tweede kans gegund door hem via HDMI aan te sluiten op een Mac Mini. Zonder meer 1080p resolutie, en best fraaie weergave van gedownloade HD films, maar onbruikbaar als computer desktop door de niet-uitschakelbare postprocessing. Je ziet rond tekst een soort wolkjes die lijken op local contrast enhancement.

Bij afwezigheid van een abonnement op digitale televisie, en de onwelwillendheid om daar maandelijks extra voor te betalen bij UPC, is het toestel uiteindelijk teruggebracht naar de winkel. De dienstdoende Makro-medewerkster herkende het verhaal, en ging na korte inspectie van de geopende verpakking over tot restitutie van het aankoopbedrag. Een pluim voor deze service, omdat de standaard retourvoorwaarden immers vermelden dat enkel ongeschonden verpakkingen mogen worden teruggenomen.

Dankzij een collega zijn we thans voorzien van een oude Sony Trinitron CRT, en verblijven weer in de analoge wereld zolang die nog bestaat.

• Mac Mini
  • macOS

Heb jij ook een Philips 32PFL3605 Zwart?

Hmm, je koopt nieuwe techniek en sluit er oude techniek op aan.. Niet zo heel erg vreemd dat het beeld van een televisie van 299 euro er belabberd uit ziet op analoog signaal..

Je gaat ook geen DAF uitlaat onder je ferrari hangen toch?;)

Anyways, ik vind het een prima TV icm digitale TV van UPC. Ideale tv voor de slaapkamer of gamekamer:) Mocht je iets beters zoeken, kijk dan eens naar de 5605 of de 7605. Analoog ziet er dan wel iets beter uit.

Gr
Een leuk verhaal, dat ten eerste. Helaas blijft het daar ook bij.

Je review heeft eigenlijk niets te maken met de televisie. Je vertelt ons in een kort lemma de ervaring van een verknochte analoog-kijker die zonder zich Řberhaupt ergens in te verdiepen (zeg maar gerust blind) de eerste de beste flatscreen-televisie bij een groothandel in de winkelwagen kiepert. Vervolgens beschrijf je je verbazing over het feit dat de televisie (32" full-hd) analoge televisie niet fatsoenlijk weergeeft. Nog afgezien van het feit dat dit volkomen logisch is en ieder weldenkend mens een dergelijke TV koppelt aan Ziggo of UPC digitale televisie, of op zijn minst digitenne van KPN.

En ondanks je ondoordachte aankoop, volkomen onge´nteresseerde manier van gebruiken thuis en, last but not least, je extreem korte periode van gebruik, geef jij de televisie twee sterren.

Nee sorry, dit is geen review. Al je parameters zijn volkomen onlogisch (of ontbreken geheel). Je hebt zeker ook (ooit) zo'n mini-stereo set van Akai gekocht bij de expert, om vervolgens na 1 album van Sting te concluderen dat de CD niet kan tippen aan analoog?
Bluray met HDMI aangesloten geeft een prachtig beeld, dan weet je wat de Tv 'kan'.

Als je dan analoog gaat kijken dan is dat natuurlijk waardeloos, begrijpt iedereen maar het zegt verder niks over de Tv zelf. UPC kost geld, Ziggo is gratis. Tsja, als je niet van plan bent voor digitale Tv te gaan betalen dan heb je inderdaad weinig aan deze Tv of welke LCD of Plasma dan ook en dan is jouw keuze om weer voor een CRT te kiezen voor mij wel begrijpelijk.

Maar nogmaals, jouw revieuw zegt eigenlijk niks over deze Tv want zelf heb ik een TOP Tv en kijk ook liever niet met die Tv naar analoog. Ik heb analoog trouwens niet eens ge´nstalleerd.
Dramatisch! Je beoordeelt de televisie slecht omdat het analoge beeld tegenvalt ???? 8)7

Sorry, maar zo'n review zou direct verwijderd moeten worden. Je gebrekkige inlevingsvermogen in de digitale wereld doet deze Philips LCD (en elke andere LCD/PLASMA/LED etc.) tekort.

Wellicht heb je deze review net zo snel op tweakers gegooid als de TV bij de Makro in je kar.

Geluk voor je dat je je geld nog hebt teruggekregen bij de Makro........

Grtz Mike
Feit is nog steeds dat je veel geld moet investeren om een uitstekend beeld te verkrijgen op zo een tv. (Abbo, blueray)
En ja ik heb ook nog zo een tv met mooie echte kleuren en waarnaar je fatsoenlijk kunt kijken en mee kunt gamen (PS3). Ook analoog.
Voor het merendeel van de nederlanders vind ik deze review niet eens zo heel slecht want het geeft wel de situatie in de praktijk weer.
Het beste is naar mijn inziens nog steeds een plasma tv want die geeft de kleuren en op een analoog signaal nog de beste kwaliteit.
Mijn vader heeft een lcd van Sony met bravia 2 engine en upc digitaal maar het beeld kan niet tippen aan mijn JVC crt beeldbuis. (Zowel analoog als digitaal.)
Btw de meeste tv programma's voor HD maken nog altijd gebruik van upscaling dus echte HD is er nog niet zoveel.(Discovery en National geograpic naar mijn weten wel en sommige nos uitzendingen. en net 5? )
En daarbij Ziggo enz. gebruiken 1080i wat "slechter" is dan 1080P.
Daarbij verzinnen fabriekanten steeds meer onzin op hun zooi maar aan de straatstenen kwijt te kunnen zodat je verplicht bent om steeds wat anders te kopen omdat het dan niet meer goed werkt. Neem bijvoorbeeld Pc.
Kijk hoelang het heeft geduurd voordat er echt breedbeeld programma's kwamen!
Het heeft bijna 8 a 10 jaar geduurd nadat de breedbeeld tv was gereleased dat het gemeengoed is geworden.
Dus hoelang is ECHTE HD er al?
@MikeTheBike,
Iets genuanceerder mag je opmerking ook wel zijn.
Dit is nog steeds geen review, dit zegt meer iets over de kabelboeren die nog geen goed beeld afleveren.

Sluit er goede hardware aan en je zult zien dat dit weldegelijk een goed scherm is!
Dank voor de reacties, en excuses voor de overhaast geschreven "review".

Is het een idee de "review" te verwijderen, en het verhaaltje te verplaatsen naar een GoT topic?
Dat lijkt me inderdaad een prima plan.

Natuurlijk kun je de review ook wat uitbreiden cq nuanceren, je kunt bijvoorbeeld wat uitgebreider ingaan op de eisen, de verwachtingen en de bevindingen. Betrek er dan ook het feit bij dat alle moderne flatscreen televisies worden ontworpen rondom het fenomeen HD-tv en je hebt een stuk betere review.

[Reactie gewijzigd door musje83 op 18 februari 2011 15:33]

lijkt me niet !

ik was op zoek naar een goedkope 32" tv en door jouw verhaal neem ik deze alvast niet !

Het is niet omdat de review geen tig paginas lang is en fotos en benchmarks bevat deze niet nuttig kan zijn voor potentiele kopers. Op GoT kom ik zelden dus laat aub deze ervaring staan.
mee eens flamingworm! Dit zijn echte 1e indruk ervaringen en die zijn mooi meegenomen. Nu nog verhalen erbij van andere kopers dan kun je vergelijken...daar gaat het om!

edit..ik heb nog een goede lcd scherm uit 2006 en daar is op n analoge uitzending wel erg goed naar te kijken! Sommige tv's kunnen niet goed overweg met digitenne en/of analoge kabeltv..

[Reactie gewijzigd door ZuzZoo op 27 januari 2012 20:13]