Silverstone Sugo SG05BB-450 Review

EvBeek 16 februari 2011, laatste update op 19 februari 2011, 3.216 views

Silverstone Sugo SG05BB-450

Pluspunten

• Goede, stevige kast.
  • Koel.
  • Mooi.

Minpunten

• Inbouwen van hardware is hel op aarde.

Kwaliteit voeding Score: 5
Omdat ik een pc wil die ik voor de enkele lanparty waar ik tegenwoordig nog heen ga makkelijk mee kan nemen, ben ik op zoek gegaan naar een goed ITX kastje met inbouw mogelijkheden voor een videokaart en genoeg power om het geheel goed te laten draaien. Na enig zoeken kom je dan snel de SUGO series van Silverstone tegen, goede en vooral kleine game kastjes voor een nette prijs.

Bouwkwaliteit en afwerking

Niets op aan te merken. Een stevige kast van SECC (dankje Freggel!) wat het geheel licht houd. Netjes afgewerkt en je merkt dat het een kwaliteitskast betreft. Wel enige flex in de zijpanelen, maar niets wat onacceptabel genoemd zou kunnen worden.

Inbouw- mogelijkheden

Uitneembare drive bays zorgen er voor dat je de kast naar je eigen setup kunt aanpassen. De kast bied ruimte aan een slimline optische drive, een 2.5" HDD en een 3.5" HDD. De bay voor de 3.5" heb ik verwijderd, dit komt de cable management ten goede.

Koelings- mogelijkheden

Een intake fan aan de voorkant en de goede fan in de voeding zorgen voor een goede airflow. Reken uiteraard niet op al te veel overclock ruimte, het blijft een ITX kast. Mijn i5 750 laat een temperatuur van 55 graden zien onder 100% belasting (Prime95, 10 minuten lang).

Vormgeving

Een kwestie van smaak. Ik vond de SUGO 05 vanwege de intake fan aan de voorkant het mooiste model uit de serie.

Installatie- gemak

Een hele dikke min! Verwacht gevloek, gescheld, en als je eindelijk alles hebt aangesloten blijkt dat je je drive bays geblokkeerd hebt. Ook het simpel aansluiten van sata kabels is een hel dankzij de PSU die over het moederbord steekt.

Modbaarheid

Doe ik niet aan.

Kwaliteit van voeding

Deze variant van de SUGO heeft een 450 watt 80+ gecertificeerde voeding aan boord. Voor zover ik het kan beoordelen een prima ding, trekt zonder moeite een setup met een i5 Ún een GTX460

Voor een super kleine en zeer goede kast waar je ook nog eens een Silverstone voeding (=kwaliteit) bij krijgt ben ik van mening dat het een erg nette prijs is.

Heb jij ook een Silverstone Sugo SG05BB-450?

Interessante review.

zou je nog wat foto's willen plaatsen van de setup zoals jij deze hebt ingebouwd?
ik heb lang gezocht naar een compacte setup die een i5 of Athlon X4 inclusief een midrange gamekaart.

ik ben zelf uiteindeljik voor een mATX gegaan, maar zoals jij het hebt lijkt het beter.
Leuke review, ik deel je ervaring qua inbouw. Alleen vraag ik me af, waar zit precies dat aluminium op jouw case? Ik heb er namelijk ook 1, maar die van mij is van SECC gemaakt. (en wat kunststof :) ) :+
Bedankt! Ik heb aangenomen dat het aluminium is, omdat het flexibel en licht is. Maar na wat nazoeken kom ik er inderdaad achter dat het SECC is, waar ik in alle eerlijkheid nog nooit van had gehoord :P. Maar het is gecorrigeerd!

Ik ga later vanavond nog fotos maken!

Edit:

Hmmm de wederhelft wou haar telefoon niet afstaan, dus heb ik met de laptop fotos gemaakt. Excuus voor de matige kwaliteit. Op de plek waar de 3.5" drive bay zat is kabel management mogelijk. Tenminste, als je het geduld er voor hebt, je zou ze namelijk netjes boven tegen de 2.5" bay vast kunnen zetten. Daar ik mijzelf de martelgang wil besparen en mijn temperaturen acceptabel zijn, houd ik het eerst zo.

[Reactie gewijzigd door EvBeek op 16 februari 2011 21:05]

Afbeelding 4 is niet van mij, maar van Ransbal. Een voorbeeldje van hoe kabel management wel kan :P.
Ik ben heel erg beniewd naar het totale gewicht van dit systeem! Kan je hem misschien voor mij op de weegschaal zetten/schatten wat het ongeveer weegt? O-)
4.7 KG volgens een kuis tuin en keukenweegschaal.. kan een paar pondjes meer of minder zijn dus!
ik heb recent ook deze kast gekocht en ik moet zeggen... ik heb niet al te veel moeite ondervonden met het inbouwen van de hardware. Wat ik wel jammer vond is dat er niet standaard een sata/power combi kabeltje bij zi voor het aansluiten van de slimline optical. Had ik ook niet aan gedacht bij bestellen, dus daar heb ik nog een paar daagjes op moeten wachten. :(
Vind het trouwens ook niet bepaald een stevige kast, maar dat was ook niet echt de rede waarom ik voor deze heb gekozen. dat was meer het formaat en dat is wel prima!

Vond het in ieder geval geen miskoop, maar had er stiekem meer van verwacht.

oh en die leds voor op de kast, die hadden gerust iets minder fel gemogen. :)