Specificaties 15,6" (1920x1080), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N53SV-SZ016V Review

toonomanNewbie 15 februari 2011, laatste update op 16 februari 2011, 1.694 views

Asus N53SV-SZ016V

Pluspunten

• goede prestaties
  • niet duur voor wat je krijgt
  • ziet er mooi uit
  • goed geluid voor het eerst uit een laptop

Minpunten

• geen toetsenbord verlichting
  • de processor chip fout
  • Helaas geen blue-ray
  • Touchpad muisknoppen

Hier is dan mijn review over deze laptop, ik zal niet zo into all the details gaan enzo maar gewoon beknopt. heb deze helaas misgelopen bij de mediamarkt actie met btw korting omdat hij in de buurt overal was uitverkocht. Toen maar online gekocht bij www.Dunnet.nl en dankzij een geweldige service de volgende dag in huis. ipv 921 bij mediamarkt heb ik nu voor 974 online besteld, weinig geld vind ik voor een laptop met deze specificaties.

Maar afijn, nu de laptop:
Deze laptop is echt naar mijn wensen, i7 processor zodat de prestaties hoog blijven. 6gb ram, met nog 1 slot voor uitbreiding , mits ik het goed heb, dus kan altijd nog uitbreiden maar voorlopig genoeg. Lekkere videokaart die de spellen van nu goed aan kan. Kortom deze specificaties waren perfect voor mij voor mijn bewerkingen en games. uiteraard niet te vergeten, eens goed laptop geluid!

Wat ik veel gelezen heb in de reviews over het toetsenbord en de HDD. Ja die HDD van 5400rpm vind ik prima, mijne is snel zat en eerlijk gezegd ken ik ook niet beter.

Over het toetsenbord ja, was even wennen en na langere tijd intensief typen voel je het wel in je handen/polsen (ik altans maar mijn polsen zijn beetje gaar).

Kortom in eerste instantie helemaal top!
Helaas na een aantal weken stuitte ik op steeds meer en meer problemen:

Na 2 dagen lekker alles instaleren en fixen, men kent het wel, kreeg ik opeens een blue-error screen. Ik probeerde het te lezen wat er allemaal stond maar voor dat ik het wist sloeg mijn laptop uit ter preventie. ook heb ik al meerdere malen gehad dat mijn HDD hapert, als ik bijvoorbeeld serie kijk en iemand zegt bijv: "Hallo" heb ik soms dat het zo gaat: "HHHHHH-Hallo" en dan hoor ik men HDD ook tikken.
afijn, dit heb ik al een tijdje niet meer gehad, maar toen kreeg ik te horen over de I7 processor die erin zit niet deugd en dan krijg ik weer wel te horen dat die wel deugd, dus hierbij: Zou iemand mij nou kunnen vertellen hoe het nou precies zit met DEZE laptop. Bij voorbaat dank.

en toen kwamen de kleine dingentjes:
als eerste de touchpad: De touchpad werkt prima qua tikken. de speciale funcites heb ik niet echt getest maar die hoef ik ook niet te gebruiken. Echter de linkermuisknop is echt dramatisch. je moet heel hard drukken voordat hij hem echt goed pakt, al met al vind ik die niet lekker werken. Maar de goede touchpad maakt dat weer goed aangezien ik dat fijner vind.
Ik gebruik altijd google chrome. soms dan ga ik op youtube en wil ik gewoon een filmpje kijken en dan loopt opeens heel chrome vast. ga naar toepassingen en sluit chrome af, echter staan er dan opeens 3 chrome.exe toepassingen en ik kan er maar 1 afsluiten, die andere 2 blijven staan. Hierna blijft chrome vastlopen bij youtube en of andere filmpjes.
Ook vind de geluidskaart het leuk om zo nu en dan ermee te kappen. ik luister gewoon muziek en van het een op andere moment stop hij ermee, als ik vervolgens de laptop afsluit krijg ik wel het afsluit-geluidje.
De webcam funcioneerd ook niet helemaal zoals hij doet, ik weet dat dit maar klein is maar ik vind het soms wel vervelend.
Voor de rest nog allemaal wat kleine faaltjes die ik helaas niet meer herinner.

Heb jij ook een Asus N53SV-SZ016V?

Heb bios geupdate maar alsnog paar vage fouten maar met die is te leven. Jammer genoeg kan ik werkelijk waar NIKS fullscreen kijken in men browser. Als ik op youtube iets fullscreen probeer te krijgen loopt het helemaal vast en krijg ik 2 chrome.exe in men toepassingen te staan en 1 krijg ik niet weg waardoor youtube (en andere video's) de heletijd vastlopen. of ik kijk een serie online en wil fullscreen maar dat lukt hem niet, in de browser afspelen lukt dan wel..

Iemand een tip hiervoor? please even een DM. graag geen berichtje met: laptop moet sowieso terug vanwege de processor want dat heb ik allang geregeld!
b.v.d
Heb je de bios al geupdate naar de nieuwste versie?
Over de processor is mij niks bekend, de harde schijf heb ik wel eens voorbij zien komen (seagate)
ik ben niet de domste met computers maar ik als vandaag wel even iets over de BIOS maar er stond ook dat dit riskant kon zijn balblabla:) heb je een linkje toevallig?
En nog een keer, heb de BIOS gevonden op de asus site. http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=Gjsm3Kp4pjz9iJM1
maar moet ik ze allemaal downloaden van die BIOS[history] of alleen V206 voldoende?
en van dei BIOS utilities, moet ik doe nog doen? zo ja, alle 3 of 1?

EN zou je me misschien uit kunnen leggen wat die BIOS updaten inhoudt?

bedankt alvast:)
''BIOS 206'' flashen met ''Windows BIOS Flash Utility''
Als je vragen hebt stuur je maar een DM
processor faal? je bedoelt de chipset problemen van de Sandy Bridge platformen, die jij dus in je laptop hebt! Verder lijkt het erop dat je je bios moet gaan updaten, anders moet je toch met de laptop terug naar Asus (via dunnet kan ook) want dit klinkt niet goed..
Kijk ik raak nu serieus beetje in de war
Asus zelf zegt dit: "Moederbordfabrikant MSI heeft zijn klanten aangeraden om de verkoop van MSI-moederborden voorlopig te staken. Asus heeft nog geen officiële aankondiging gedaan. Wel weet Asus Nederland te melden dat een van zijn populaire Sandy Bridge-notebooks, de N53SV, enkel gebruikmaakt van de sata-600-poorten en dus geen hinder ondervindt van de ontwerpfout."

en iedereen voor de rest zegt weer anders. Maar alsnog vind ik het zeer jammer want ik wil hem waarschijnlijk sowieso terug sturen.
Voor deze prijs krijg je namelijk nergens anders een laptop met deze specificaties. ik wil graag deze specificaties behouden, voor mezelf en voor men werk.
Maak anders een Ubunut live CD en kijk of het systeem daar wel soepel mee werkt. Zo ja dan heb je een software probleem, anders kan het zijn dat de HDD defect is. Een defecte CPU gebeurt zeer zelden.
Ik heb zelf met Asus Nederland gebeld en hun adviseerden mij om de laptop terug te brengen naar de winkel. Ze zijn ervan op de hoogte en zeiden verder niets over dat het geen kwaad kan etc, alleen dus advies gehad van om de laptop terug te brengen.
oke wtf is een ubuntu live CD?:D en hoe krijg je er één of hoe brand je er 1?
En ja ik wil hem ook wel gewoon terug brengen maar ik vind het vervelend dat er geen zelfde laptop is met de zelfde specs voor het zelfde geld
Ik snap wat je bedoelt met de laptop idd. Beste is even Asus bellen en vragen wanneer ze deze laptop weer leveren aan de winkels met de correcte chipset.