Apple iPod 30GB Review
Een paar maanden na de aankoop van m'n eerste iPod (Nano 2gb) ben ik me gaan orienteren op een model met een grotere opslagcapaciteit. Hoewel sommige mensen 2gb voldoende vinden voor hun muziek, vind ik het zelf handig om al mijn muziek bij de hand te hebben en dan is 2gb te weinig. Toen zich een mooie kans voordeed (nano 2gb ruilen tegen video 30gb plus bijbetaling), was de overstap naar z'n grotere broer snel gemaakt. In het algemeen vind ik de iPod inituitief in het gebruik en de functies die ik nodig heb, zitten er in. Dat vind ik ook de kracht van de (meeste) Apple producten: alles is op een overzichtelijke manier te bedienen zonder een wildgroei aan functionaliteiten. De verpakking van de iPod geeft dat m.i. wel goed weer:...
Pluspunten
Design Inituitief gebruik 'Groot' scherm met prima beeldkwaliteit Opslagcapaciteit (30Gb)
Minpunten
Nieuwprijs aan de forse kant (349 euro op moment van aankoop) Krasgevoeligheid
Eindoordeel
In het algemeen vind ik de iPod inituitief in het gebruik en de functies die ik nodig heb, zitten er in. Dat vind ik ook de kracht van de (meeste) Apple producten: alles is op een overzichtelijke manier te bedienen zonder een wildgroei aan functionaliteiten. De verpakking van de iPod geeft dat m.i. wel goed weer: 'eenvoudig', een mooi design en 'alles' (wat ik nodig heb) zit er in.
Ik gebruik mijn iPod dageljiks voor het afspelen van muziek in de auto (over autospeakers) en op m'n werk (via een simpel setje pc-speakers). De accuduur is prima voor dit soort gebruik. Omdat al m'n muziek erop staat, kan ik ook naar wens iets uitkiezen zonder te denken: Oh, het staat er niet op.
De enkele keer dat ik een video afspeel, gaat de accu sneller leeg. Met de nieuwe firmware is de helderheid van het scherm in te stellen, waardoor de accu waarschijnlijk wat langer mee gaat (let er niet echt op). Hoe dan ook: ik kan er gerust een film van anderhalf uur op kijken. Wat dan ook opvalt is de prima beeldkwaliteit van het scherm.
De mogelijkheid voor het afspelen van video's vind ik overigens een leuke extra, maar eigenlijk (nog) niet meer dan dat. Idem voor de foto-functionalitieit. Leuk dat het kan, maar ik gebruik het niet vaak.
Voor de iPod zijn meer dan genoeg accesoires te krijgen, waaronder (bescherm)hoesjes in alle kleuren en materialen. Er is al het nodige gezegd over de krasgevoeligheid van de iPod. Ik denk dat een beschermhoes een verstandige aankoop voor je iPod is. Ik kreeg een wit leren hoes bij de iPod die prima dienst doet.
Last but not least: de prijs. Op het moment van de aankoop was de nieuwprijs van dit model 349 euro. Dat was een prijs die ik er niet voor had/heb; vandaar ook de keus voor een tweedehands model. Inmiddels de prijs gedaald naar een meer acceptabele 289 euro. De prijs van een iPod accesoire vind ik over het algemeen ook wat aan de hoge kant.
Reacties (7)
= goedkoper & meer opslagruimte.
Maar goed, dat ben ik dan weer.
Verder: veel tekst, maar weinig informatie.
[Reactie gewijzigd door bas-r op 25 juli 2024 06:01]
[Reactie gewijzigd door blup op 25 juli 2024 06:01]
echter daar staat geen appeltje op en kopen mensen dus niet.
Ik heb je geprobeerd via broset@mail.com onderstaand mailtje te sturen, maar is niet gelukt..
Vandaar maar op deze manier:
Het zit namelijk zo: ik heb een voorlopige huurauto gekregen ,waar om de navigatie dvd te beschermen tegen diefstal, de cd ingang is geblokkeerd..:(
En ik dus aangewezen ben, volgens de jongen bij Sixt op een iPod.
In het boekje spreekt men uitsluitend over iPod, er zit een waarschuwing op dat mogelijk andere mediaspelers dan iPod ook kunnen werken, maar dat BMW dat niet garandeert. (De auto is 'n 118).
Er zit helaas geen USB aansluiting op (het is wel een optie heb ik gezien op de website, mja Sixt vond dat kennelijk overbodig).
Aangezien ik deze auto over x-tal maanden zal inleveren als ik mijn "eigen" leaseauto krijg, moet ik het voorlopig met de radio doen (neeeeee!!) of zelf wat verzinnen.. De investering om 'n iPod te kopen, vind t niet waard..
Ik heb wel een externe harde schijf (80Gb), maar moet ik dan een soort verbingskabeltje kopen? Tussen de ingang en de usb aansluiting..? Want in de auto zit zo'n enkel gaatje..(aux ingang)..
Als je mij van advies kunt dienen bent ik heeel blij..:)
en je al bij voorbaat erg dankbaar..
mail kan naar m.koca@belastingdienst.nl
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn