Canon 500D 77mm Close-up Lens Review

ADQ 13 november 2006, 1.556 views

Canon 500D 77mm Close-up Lens

Pluspunten

• Licht, klein en makkelijk mee te nemen.
  • Goedkoop ten opzichte van een macrolens.

Minpunten

• Die ken ik niet.

AF-snelheid Score: 5
Lens flare Score: 5
Vignettering Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Dit is een geweldig stuk glas! Het bestaat uit twee lagen glas van zeer hoge kwaliteit die je minimale brandpuntafstand verlagen. Ik gebruik hem op mijn Canon 100-400 zoomlens (vandaar de 77mm, maar het geldt ook voor de andere maten.) Met behulp van deze voorzetlens kom ik tot ongeveer 45 centimeter afstand, genoeg om een bij volledig in beeld te krijgen.

De lens kost je geen stops, en schroeft gewoon op de voorkant van je lens. Kan met en zonder statief gebruikt worden, afhankelijk van de persoon achter de camera. Zoals altijd bij dichtbij / macro opnames is de scherptediepte minimaal.

Ideaal voor wandelingen waarbij de aandacht ook uitgaat naar het kleine spul.

Past ook op Nikon lenzen! Zie http://www.anands.net/faq/500d.html

Heb jij ook een Canon 500D 77mm Close-up Lens?