Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 Review

Shaverion 13 februari 2011, laatste update op 13 februari 2011, 1.180 views

Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000

Pluspunten

• De behuizing is erg goed, ligt lekker in de hand en is duurzaam.

Minpunten

• Connectie levert veel problemen op en preciesie is ook niet goed.

Ik heb deze muis een half jaar geleden gekocht vlak na het kopen van mijn nieuwe laptop. De reden dat ik voor deze muis koos was vanwege het feit dat ik hem via bleutooth zonder usb aansluiting te gebruiken kon aansluiten. Ik heb op m'n laptop namelijk maar 3 usb poorten en ik verwachte dat ik hierbij soms tekort ging komen.

Ergonomie
Dit was bij het kopen ook een punt waarbij deze muis beter scoorde dan bij andere muizen die ik gezien heb, hij ligt namelijk lekker in de hand ondanks z'n kleine voormaat. Tijdens het gebruik is mijn mening hierover niet verandert, ik heb nooit last gehad van mijn hand ondanks langdurig gebruik. De knoppen zijn goed te gebruiken zonder telkens je hand van positie te veranderen.

Functionaliteit
De enige extra knop die een normale muis niet heeft is de vorige knop, ik had de muis ook niet gekocht voor allerlei extra functies en was ook niet van plan deze knop te gebruiken. Maar na enkele weken bleek dat deze knop ontzettend handig was, ik zit bij andere computers/laptops ook regelmatig op de zeikant van de muis te drukken terwijl daar geen knop zit. Deze knop zorgt ervoor dat ik heel snel kan googlen door te klikken en weer vorige te doen zonder telkens knoppen aan te klikken.

Precisie
De reden dat ik blij was weinig aan te hoeven klikken bij de vorige knop is omdat de precisie erg slecht was, op een muismat doet hij het redelijk maar ik heb geen laptopmuis gekocht om telkens een muismat mee te slepen. Zonder muismat gaat de cursor stotterend over het scherm, dit geeft regelmatig problemen. Je moet de muis ook best ver bewegen voordat hij begint en daarbij meteen een stuk verder springt, ook dit zorgt regelmatig voor frustraties.

Vormgeving
De muis ziet goed uit, de foto's die op internet te vinden zijn zijn ook erg waarheidsgetrouw.

Bouwkwaliteit
De muis is regelmatig gevallen van verschillende hoogtes (tot 1.5m) hierbij is nooit iets kapot gegaan, wel viel een enkele keer het kepje van de batterij eraf maar verder niks. Ook zitten er na een half jaar intensief gebruik nog geen krasjes op.

Drivers en ondersteuning
Ik heb erg veel problemen met de connectie tussen de muis en m'n laptop, op het moment valt het wel mee maar ik heb ook periodes gehad waar de muis elk uur geen contact maakte met m'n laptop. De ene keer was simpel opnieuw contecten de oplossing, maar soms was rebooten niet eens geneog en kreeg ik hem pas na veel kloten in de instellingen weer aan de praat.

Ik heb destijd redelijk veel geld betaalt voor deze muis vanwege de bleutooth functie, maar gezien de problemen die ik hier mee heb gehad vind ik het absoluut niet waard. Als deze goed gewerkt had ik een goed gegeven maar nu vind ik het zonde zoveel betaalt te hebben voor iets wat alleen problemen oplevert.

• Sony Vaio VPCEB2C5E
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000?

Waarom Microsoft en geen Logitech ?