Specificaties Rad. HD5850 (725MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5 Review

HushemFlupskluk 12 februari 2011, laatste update op 12 februari 2011, 718 views

Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5

Pluspunten

• beter koelmechanisme (dat wordt gesuggereert)
  • relatief koel
  • bang for bucks
  • voldoende smooth in de weergave

Minpunten

• Lang. Moeten die dingen perse net wel in de PC passen?
  • Fan 100% duty geeft lawaai!

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Algemene beoordeling.
Flinke kaart. Past net in mijn desktop als vervanging van mijn 8800gts640 SLI configuratie.

Met ca. 3x betere prestaties (theoretisch) dan 1 8800gts is deze GPU upgrade een die er niet om liegt. Zeker als ik het kostenplaatje bekijk. 2 x 8800gts 640 kostte me ca 550 Euro.

Deze 5850 kostte me 165 Euro.

Meer bang for bugs in een kaart. Betere prestaties en minder instabiliteit. Nooit meer dual GPU voor mij!!

Featureset
Dvi, hdmi en een andere poort in de achterzijde van de kaart. Een dvi-hdmi plug erbij en een dvi-vga plug. Kan niet misgaan.

Prestaties

Op de Desktop. Tijdens het browsen een opmerkelijk verschil in de smoothness van de desktopweergave met de 8800gts. De muis kan ik zeer precies richten in de kleine oppervlakten. Hier wilde de 8800 wel eens een beetje laggen. De muisaanwijzer maakte kleine sprongetjes op het scherm.

Dit zalft mijn spitzgefuhl.

In-game. Nooit meer de beperking van dual GPU incompetabiliteit.

Maar een Ati Radeon lijkt iets wispelturiger in de weergave van de frames.

Overklokbaarheid
Het catalist control center heeft standaard een overklok-tab.

Makkelijk. Een testknop om de overclock goed te keuren

Beeldkwaliteit

Modbaarheid

Driver- ondersteuning en compatibiliteit
Geen enkel probleem met het installeren van Catalist control centre. Ook elk spel en elke applicatie doet het gewoon.

Warmte- en geluidsproductie
ca. 20% koeler dan de Nvidia 8800gts in idle. De mate van kastkoeling bepaalt de geluidsproductie van de kaart.

Maar die GPU fan op 100% geeft toch wel een tyfusherrie. Mja kan me er niet aan ergeren.

165 Euro. Ik vind dit een bang for bucks-GPU in vergelijking met andere kaarten

Het liefst zie ik ook de prijs 100 Euro dalen. Mja de goden zijn niet altijd goed gezind.

• q9550
  • 2x 1066mhz 2G ram
  • p5nt-delux
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5?

Nooit meer dual GPU voor mij!!
Ik heb tot nu toe twee maal een Crossfire gehad.

4870 en dat in Crossfire.
En dat ging perfect zonder problemen.

Of een 6870 ook in crossfire. Ook zonder bugs of problemen.
Voor nu één ster. Je zou je review kunnen updaten door 3Dmark screentjes&overklok scrneetjes.
Een beetje inzet zou leuk zijn. Die andere is een DP (DisplayPort)

Deze 5850 kostte me 165 Euro.
Ja, logisch. die 8800gts kosten nu ook geen drol meer, en de 5850 is ook al weer achterhaald met de 69xx series.
Dat ligt eerder aan de ondersteuning van je muis dan aan de kaart.
Maar een Ati Radeon lijkt iets wispelturiger in de weergave van de frames.
Vertel! Hoe weet je dat?
Het catalist control center heeft standaard een overklok-tab.

Makkelijk. Een testknop om de overclock goed te keuren
voorbeeld en foto zouden erg leuk zijn. En welke versie van CCC?
Beeldkwaliteit

Modbaarheid
Interessant!

DUHH, welke fan draait er dan ook standaard op 100% :F
En hoe bedoel je, 20 procent? je hebt 100 naar 80 graden, is 20%, je hebt van 5 naar 4 graden, is 20%. Heel volledig hoor!
165 Euro. Ik vind dit een bang for bucks-GPU in vergelijking met andere kaarten

Ja, iedereen wilt dat. En echt bang for the buck, komt omdat je deze waarschijnlijk tweedehands hebt en dus niet de volledige prijs betaalt. en de 5850 wordt voor een vriendenprijs verkocht omdat de winkels ze niet meer moeten, omdat ze beter de 6970 kunnen verkopen.

Kortom, fouten van grote kwaliteit. Maar toch 1 ster voor je inzet. _O-
Wat zever jij allemaal GEK!

Gewoon een goeie kaart nie mauwe.

En niet 2ehands. Nieuw bij Zercom.nl