AMD Phenom II X6 1090T Black Edition Review

nl-chrs 10 februari 2011, laatste update op 11 februari 2011, 2.465 views

AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

Pluspunten

• Goede Overclock mogelijkheden.
  • Redeleijk cool op stock settings.
  • Goede prijs kwaliteit verhouding ten opzichte van intel!!

Minpunten

• Geen?

Prima processor!
Met zijn 6 Cores kan je echt van alles tegelijk draaien.

Echt snel en ook goed overclockbaar.

Sys Specs:
Asus crosshair IV Forumula
8GB Kingston hyperx@ 1333 7-7-7-21
OCZ SSD vertex2 60 gb schijf.
2X ASUS 5770 Cucore in crossfire

Overclock prestaties:

VCore 1.520 Volt
Multiplayer 21x
FSB 200(standaard)

Resultaat:

4200Mhz Stabiel!
Nortbridge 2600 mhz

Hoger mogelijk maar durf het voltage niet verder te verhogen zonder verdere verhoging wordt het instabiel.

Cooling@overclocked settings:
Watercooling.

Temp Idle: 18 Graden
Prima95 full stressed temp: 42.

Zonder overclock komt hij niet boven de 35 graden uit.

Resultaten 3dmark11:
Videokaart Clock:
GPU: 908 MHZ
Mem: 1325 MHZ

Physx: 6600
Grafics: 5042

Resultaten Wprime2.0
32 Million Digits (all thread): (sec)
6.551 sec
1024 Million Digits(all thread): (sec)
206.234 sec

Vergelijk de 32 m maar met deze resultaten:
Namelijk
8.547 Sec.

toch 2 seconde sneller.

Conclusie:

Mooie prosessor! goed overclockbaar(toch 1 ghz overclock per core)
bij overclocken wordt hij dus wel wat warmer maar dat is logisch omdat hij veel meer watt gaat verstoken.

Heb jij ook een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition?

Redelijk korte review. Eerder een mening of hij wel of niet overclockbaar is. En dat is hij dus.
Maar ontopic, sowieso is de Phenom erg lekker overclockbaar. De laatste versies dan. De Phenom II.

Er zij er maar weinig exemplaren die niet zo lekker draaien.
Zelfs de Phenom II X6 2,8GHz stock heb ik op lucht naar 3,8GHz kunnen tillen zonder al te veel problemen.
Klopt,
Mischien kwam dat door dat ik andere reviews vaak zie dat mensen niet zo hoog komen, of dat ze met de FSB gaan overclocken, waarvan ik het nut niet helemaal inzie, behalve dat je het geheugen dan mee kan clocken.

Kan iemand mij uitleggen waarom je de multiplayer naar beneden zou doen en de FSB omhoog in plaats van alleen Multiplayer omhoog.
Je kan opizch een CPU-Z screentje posten, superPi metingen doen....
omdat je bij sommige borden (zoals de crosshair2 van mij) je de multiplier niet omhoog kunt krikken (kan wel in bios maar blijft op 16 staan). ook al heb je een BE
@ KaWaReZ Okee dat wist ik niet, altijd bordje gehad die het wel kon, maar dan is dat idd een goede reden!

@ Beatboxx CPU-Z Screenie en superPI post ik morgen even omdat ik nu niet thuis ben.

Score@3dmark11 is :

Physx: 6600