Thermaltake Tsunami VA3000BNA Review

Mike|IA 10 november 2006, 329 views

Thermaltake Tsunami VA3000BNA

Pluspunten

• Mooi design
  • Ruimte
  • Thumbscrews en rails scheeld een hoop werk

Minpunten

• Erg dun alluminium
  • Deurtje niet echt stevig
  • Overdreven duur

Bouwkwaliteit en afwerking

De zijpaneel is wel heel erg dun vergelijken met mijn vorige case. Het deurtje had ook steviger gemogen, ik trek bijna de hele front er van af als ik het deurtje wil openen. Verder geen scherpe randjes te bekennen.

Inbouwmogelijkheden

Voor een miditower is er genoeg aan inbouw mogelijkheden. 5 HDD's, of 7 als je de floppy drives meetelt en ruimte voor 4 branders. Mijn niet zo kleine mobo gaat er ook in.

Koelingsmogelijkheden

Voor en achter een 120mm fan is voor de gemiddelde pc meer dan genoeg, deze worden ook standaard meegeleverd. Voor water cooling blijft er weinig ruimte over, of je moet de HDD tray eruit halen voor je pomp oid.

Vormgeving

Tja... Ik vind hem mooi. Zwarte mirror coating (waar je niet met je vette handen aan moet komen :P) en blauwe leds in de deur wat verdacht veel op een golf lijkt

Installatiegemak

Nu komt de ellende. De voeding erin zetten gaat al amper, de kabels van de usb en audio poorten aan de bovenkant van de kast (ja, rare plaats) zaten behoorlijk in de weg, die moest ik zo ver mogelijk buigen voordat de voeding erin kon.
Nu de DVD fikker. De hele deur moet eraf gehaald worden omdat het 5,25" frontje er anders niet af kan :S Ik heb de 2e maar genomen, die ook niet helemaal soepel ging. Wat wel weer lekker werkt is die railsjes. Hang ze aan de zijkant van de fikker, en schuif hem erin *klik* vast.
HDD tray is ook gemakkelijk uit te nemen. HDD's erin, vastmaken met de thumbscrews en de tray er weer inschuiven
Mobo ging er ook makkelijk in, nadat ik de afstandsbusjes in de juiste gaatjes had gedraait, gelukkig staat er op de backplate welk gaatje voor welk type mobo je moet gebruiken.

Erg duur, er zat niet eens een voeding bij en er is niets bijzonders aan waarom hij zo duur moet zijn. Een voeding hadden ze wel kunnen leveren voor de prijs

Heb jij ook een Thermaltake Tsunami VA3000BNA?