Microsoft Wireless Optical Desktop Elite Review

DaFrenk 10 november 2006, 686 views

Microsoft Wireless Optical Desktop Elite

Pluspunten

• Mooi design (kwestie van smaak)
  • Goede ergonomie
  • Veel mogelijkheden met extra toetsen
  • Fijne scroll
  • Extreem lange batterij levensduur

Minpunten

• Volledig USB, dus soms problemen met ondersteuning bij bepaalde boot cd's/programma's.
  • Middenklik via scrollwiel gaat wat lastig.

Nou, als ik het zo zie heb ik niets dan lof over deze draadloze toetsenbord en muis combinatie.

Omdat ik ten tijde van het aanschaffen nog veel met mijn tekentablet werkte, zocht ik een toetsenbord met een scrollwiel. Want dat miste mijn tekentablet. Na verschillende toetsenborden bekeken en geprobeerd te hebben kwam ik toch bij deze uit.

Voor een nette prijs van 40 euro heb ik deze aangeschaft, ik was al meteen onder de indruk van het mooie ontwerp en de degelijkheid van deze set.

Het toetsenbord is mooi afgewerkt met een soort kunstleer onderaan wat heerlijk zacht aanvoelt tijdens het typen. Hiervoor was ik ook al in het bezit van een Microsoft toetsenbord, dus ik was ook al gelijk thuis in het gebruik met de extra toetsen. Dit toetsenbord had alle extra functionaliteiten als de oude maar dan met 5 "favorieten" toetsen en natuurlijk het scrollwiel.

Inmiddels kan ik niet meer zonder die favorieten, daar heb ik alle belangrijke mappen onder gezet die ik regelmatig nodig heb. Het scrollwiel gebruik ik eigenlijk niet meer omdat ik het tekentablet aan de kant heb gezet voor de meegeleverde Wireless Intellimouse Explorer 2.0.

Deze muis ligt heel erg fijn in de (rechter)hand. Alle toetsen zitten op een fijne plek en met minimale bewegingen kan je links, rechts en de 2 extra toetsen aan de linkerkant bedienen. Ook het scrollen gaat heerlijk, echter de 'middenklik' via het scrollwiel vind ik wat minder goed gaan.

Over scrollen gesproken, in combinatie met de drivers scroll je heerlijk door alle documenten en webpagina's heen. Met de mogelijkheid om de scrollsnelheid aan te passen naarmate je meer scrollbewegingen maakt, zoef je werkelijk door de pagina's heen.

Tenslotte ben ik nog zeer te spreken over de levensduur van de batterijen. Ik heb pas net de batterijen van het toetsenbord verwisseld, en dat terwijl de oude er al een aantal maanden in zaten! Perfect!

Heb jij ook een Microsoft Wireless Optical Desktop Elite?

Heel fijn ding, heb hem zelf ook al een hele tijd!