Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron E2360V-PN Zwart Review

SchaapjeNL 9 februari 2011, laatste update op 9 februari 2011, 2.916 views

LG Flatron E2360V-PN Zwart

Pluspunten

• contrast, vormgeving

Minpunten

• niet heel stevig, geen tv tuner

Mijn oude vertrouwde 17 inch Medion beeldscherm was wel eens aan vervanging toe.
Op een saaie maandagmiddag liep ik daarom de plaatselijke computerboer binnen (Forcys).
Ze hadden een stuk of 15 verschillende beeldschermen staan. Mijn oog viel gelijk op deze.
Aangezien ik graag een 23 inch scherm wilde hebben, met HDMI aansluiting (voor de Xbox)
Kwam deze ook nog in aanmerking.
Aangezien dit een LED scherm is, met contrast van 5.000.000:1 zag het beeld er een stuk mooier uit.
Ook het design ziet er flitsend en strak uit. Met wat afdwingen kon ik hem voor ¤219,- krijgen.

Featureset
Deze 23inch monitor met 5ms responstijd en een resolutie van 1920 x 1080 (Full HD) heeft best wel wat aansluitingen:
HDMI, VGA en DVI en 3,5 mm audiojack En alles wat je maar kunt instellen, kan je instellen.
Het enige nadeel dat hij heeft is dat er geen Coax kabel in kan. Als hij dus een tv tuner had dan was hij pas echt compleet.

Kleurweergave
De kleurverzadiging is misschien een beetje te hoog. Ook zijn ze een beetje plat. Als je de standaardinstelling (50) van de kleuren verhoogd naar 60 ziet het er wat beter uit. Behalve bij Xbox, dan is de is de standaardinstelling van 50 wel goed.

Contrast en helderheid
Met een contrast van 5.000.000:1 blinkt hij natuurlijk wel erg uit. Maar dat heb je al gauw met LED schermen.
Dit is ook één van de redenen waarom ik hem gekocht heb. In één woord: perfect.

Ghosting
Met gewoon computergebruik (surfen en word enz.) Dan heb je hier geen last van. Maar als je met 300km/u over de snelweg racet dan zie je wel degelijk een soort van smeereffect.

Pixeldefecten
Na 3 dagen nog geen defecten.

Bouwkwaliteit en afwerking
Het beeldscherm is nou niet echt bepaald stevig. Als je een beetje fanatiek aan het gamen bent, dan beweegt het scherm wel degelijk. Maar het is natuurlijk ook lastig om zo'n 23 inch scherm goed stevig te maken en ook nog een mooie vormgeving.

Vormgeving
Hij ziet er echt mooi uit. Hij is heel dun, en ook de rand is heel mooi dun. Ook glimmend zwart. nadeel is dat je er dan wel goed vingerafdrukken op ziet, maar zo vaak zit je nou ook weer niet met je handen aan het scherm. Zit een echt design voet onder, en als hij aan staat zie je mooie blauwe sfeerverlichting. Als hij op stand-by staat dan is hij rood (zodat je hem niet vergeet uit te zetten!) Dat is dus wel handig.
Blauw licht: zie foto 1 &2
rood licht: zie foto 3

Dit scherm is zijn ¤219 wel waard. Alleen blijft het natuurlijk veel. Een TV tuner had hem compleet afgemaakt.

Op foto 1 zie je de computer(via DVI)
op foto 2 zie je de xbox (via HDMI)
!Let op! Iphone kwaliteit (2mp)

De bijgeleverde producten: VGA kabel, stroomkabel, instructies en een cd.

Heb jij ook een LG Flatron E2360V-PN Zwart?

Reviews door de redactie

Kan je die 'mooie blauwe' sfeerverlichting ook uitzetten? Volgens mij zou ik daar gek van worden namelijk.
Ja, via het menu is het uit te zetten. Alleen als je resolutie wijzigt (opstarten van een spel o.i.d.) dan gaat ie voor een seconde of 10 weer aan. Als het scherm geen input meer krijgt is ie voor een seconde of 10 rood.
Ik heb het scherm ook, ik vind de kleur kwaliteit een beetje tegenvallen(soms wat flets)
Dat ghosting als je met 300km/h rijd is het idee achter Motion Blur waarschijnlijk?
Verder een goede review