Philips GoGear HDD6320/00 30GB Zwart Review

Bluecold 10 november 2006, 1.985 views

Philips GoGear HDD6320/00 30GB Zwart

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Mooi
  • Bijgeleverde dopjes
  • Menustructuur
  • Wauwfactor door oplichtende knopjes.
  • Neerlands glorie

Minpunten

• Beperkte imagetank mogelijkheden
  • Vingervlekken
  • USB aansluiting en poweradapter in n

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb de Philips HDD6320 gekocht vanwege zijn lage prijs, mooie vormgeving, en de riante opslagcapaciteit.

--deze ervaringen zijn op basis van firmware V2.1--

Allereerst de featureset.

Die is voldoende te noemen. Je kan er muziek mee afspelen en foto's mee bekijken. Als je een bepaalde camera hebt die de speler herkent dan zou je hem kunnen gebruiken als imagetank. Jammer dat maar een zeer beperkt aantal camera's ondersteund worden waardoor het eigenlijk meer een functie is om mooi neer te kunnen zetten in de specificaties. Ook heb je een speciaal kabeltje nodig (USB mini -> speleraansluiting), maar daar laat een tweaker met soldeerbout zich niet door tegenhouden.
Ook zit er een microfoon in waarmee je geluid kan opnemen als je dat zou willen. Wat wl handig is is dat je kan opnemen vanaf de line in.
Kortom; de beperkte imagetank mogelijkheid is een gemiste kans, maar voor 180 euro is het best netjes wat er voor geleverd wordt.

Beeldkwaliteit.

Het schermpje is naar mijn bescheiden mening heel fijn om naar te kijken. Een zwarte achtergrond met witte letters is veel rustiger om naar te kijken dan een witte achtergrond met zwarte letters (iPod). Het schermpje is niet groot, maar groot genoeg voor muziek of een thumbnail van een foto. Ook is de pixeldichtheid hoog genoeg voor ronde vormen.

Geluidskwaliteit.
Mede door de goede bijgeleverde oordopjes ben ik daar zeer tevreden over. Kan er niets anders over zeggen.

Bouwkwaliteit en afwerking.

Mooie zwarte voorkant met knopjes die oplichten als je ze kan gebruiken, matte metalen achterkant en een over het algemeen goede "feel". Het hold knopje is mijns insziens wat stroef, maar dat gebruik je toch niet, want de knopjes werken alleen met vingers.
Verder vind ik de bijgeleverde kabels erg mooi, jammer dat USB aansluiting vast zit aan de powerconnector, maar zo heel veel last heb ik er niet van, powerconnector is toch kleiner dan computer waar die aan vast zit. Wl mooi dat de connectortjes een beschermkapje hebben.
Door de glimmende zwarte behuizing komen er snel vingervlekken op.

Ergonomie.

Even wennen aan het feit dat je niet op de knopjes moet duwen, maar dan vind ik het heel fijn werken. Op een of andere vreemde manier trekt de volumeknop zich niks van de 'hold' positie aan. Muziek overzetten met media player werkt goed. Het scrollen gaat mooi snel, maar alleen met firmware v2.1. De speler doet er relatief lang over om een nummertje op te zoeken, maar daar is over heen te komen met een goede playlist. Jammer is dat als je SRS WoW aan hebt staan, je snel scrollen kan vergeten.
De dopjes zitten heel fijn in mijn oren.
De menus zijn intuitief en makkelijk door te hebben.

Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid.

Je kunt niet zoveel accesoires kopen als bij de Apple iPod, wat jammer is. Door de grote opslagcapaciteit kun je hem fijn gebruiken als externe HDD. Gemiste kans dat ie niet met meer camera's overweg kan, ook niet met de nieuwe firmware. Ik heb hem gekocht als MP3 speler en daar is ie heel goed in.

Mobiliteit en Accuduur.
De accuduur is fatsoenlijk, ik heb het aantal uur niet getest, en ik zie het nut er niet van in om het wel te doen. De accu laad lekker snel op.
De speler is zwaar en groot in vergelijking met flash-spelers, maar dat was te verwachten.

Prijs.
Ik heb hem voor 180 euro gekocht bij de Dixons in Breda. Extra garantie was 39 euro na wat onderhandelen met de verkoper. Dat vind ik zeer mooi voor wat je er voor krijgt.

Al met al een speler die zeker aan te raden is, vooral om de looks, de geluidskwaliteit en de prijs. De lage prijs maakt de schoonheidsfoutjes ruimschoots goed.

Een must voor de iPod-haters, de zuunige Nederlanders en de nonconformistische designfreaks.

Ik behoor overigens tot de categorie "zuunige Nederlanders"

Heb jij ook een Philips GoGear HDD6320/00 30GB Zwart?

ik heb hem zelf ook, ook van dixons, met verzekering.
ik heb niet echt zin om een survey te maken. maar een nadeel die er nog mist aan je lijst: geen crossover waardoor met sommige liedjes het lijkt alsof het lang duurt dat hij de volgende leest. dit doordat sommige nummer een paar seconden stilte erachter hebben.
verder bevalt hij me erg goed en zeker voor die prijs. vergelijk maar eens met de iPod nano prijsen.
power adapter sluit je een keer aan achter je burea en je ziet er toch niets meer van.
Ik heb geen last van die powerconnector+usb, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen er last van hebben.

Het laden van een nieuw liedje uit de lijst duurt relatief lang (vergeleken met iPod nano van zusje), volgende nummer van een lijst/album valt wel mee.