Specificaties 10,1" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung N150 JP01 Review

sharkzor 7 februari 2011, laatste update op 7 februari 2011, 1.628 views

Samsung N150 JP01

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Lange batterij tijd
  • multi-toutchpad
  • rustig scherm
  • goedkoop!

Minpunten

• net te zwak voor 720p video
  • toutchpad net te klein

Omdat ik naast mijn macbook pro wel iets van een licht windows bakkie er bij wilde en ik er zo min mogelijk geld aan wou uitgeven kwam ik bij deze netbook terecht.
Als ik het goed heb is dit het model van vorig jaar (opgevolgd door de n145). De verschillen zijn amper te zien, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Zoals ik al aangaf wou ik zo min mogelijk geld uitgeven. Dit was de goedkoopste uit de pricewatch, maar zeker niet de minste. Een aantal jaar geleden heb ik al de 1e acer aspire one in het bezit gehad, maar deze netbook is van vele male hogere kwaliteit.
Het scherm is duidelijk, je kan goed zien dat het een LED scherm betreft, want het is heel prettig voor je ogen.
Lange teksten typen op een netbook zou ik niet zo snel doen, maar op deze kan het opzich prima. De toetsen voelen fijn aan en zijn mooi afgerond.
Het toutchpad is leuk, zeker omdat deze multi-touch ondersteunt, maar te klein om echt goed te werken. Scrollen gaat niet zo soepel als op een macbook en af en toe verwart hij een veeg met een een gesture. Met de meegeleverde software kan je dit btw aanpassen.

Zoals elke netbook, heeft ook deze 1gb ram. Het is zeer aan te raden dit uit te breiden met 2gb. Windows 7 (mits je een verse install doet zonder samsung bloatware) loopt dan erg soepeltjes.
Dat is dan ook het grootste nadeel aan deze netbook, de meegeleverde software. Het kost je uren om hier iets werkbaars van te maken door de vele onzinnige meegeleverde software. Een verse install (wat gewoon van usb kan) is sterk aan te raden.

Als laatste wil ik nog opmerken dat de batterij een flinke tijd mee gaat. Samsung zegt 13,5 uur, maar het is meer iets van 7 uur. Toch flink lang voor zo'n klein apparaatje.

• 2gb so-dimm pc2-6400
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Samsung N150 JP01?

Heeft deze notebook ook de optie in de bios om van een externe dvd-speler te starten?
Ja die optie is er.

en zet er een windows 7 lite versie op zonder die verdomde bloadware