Antec SmartPower SP-350PEC Review

KSausGR 20 december 2006, laatste update op 27 december 2006, 790 views

Antec SmartPower SP-350PEC

Pluspunten

• Afwerking
  • Aansluitmogelijkheden
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Warmteproductie/energieverbruik bij uitgeschakelde PC

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Ik gebruik deze voeding in combinatie met mijn nieuwe Core 2 Duo systeem.

Aansluitmogelijkheden
De voeding is voorzien van:

1x 24 pin ATX (te scheiden in 20 en 4 pins stekker)
1x 4 pins 12V aansluiting
5x Molex
4x SATA
1x Floppy
1x PCIe 6 pins

Ruim voldoende dus voor een gemiddeld systeem. Alle kabels zijn lang genoeg voor normaal gebruik (in Antec Performance TX635). De 6 pins PCIe aansluiting is de enige die een beetje aan de korte kant is, maar voor mijn situatie gaat het net.

Prestaties
Ondanks het lage opgegeven vermogen draait alles stabiel en blijven de voltages op de 12V lijnen altijd tussen de 11,9 en 12,2 Volt hangen. Dit valt me mee, aangezien er toch een zwaar systeem aan hangt.

Geluidsproductie
Deze is naar mijn oordeel gewoon goed. De voeding is wel hoorbaar, maar voor mij absoluut niet storend.

Warmteproductie
De achilleshiel van de ze voeding. Het rendement ligt onder load bij ongeveer 80% en is dus best goed. Ik heb alleen eens gelezen dat de voeding 20 Watt aan elektrische energie verbruikt als de PC normal is uitgeschakeld (dus zonder de switch van de voeding op 0 te zetten). Dit getal kan ik natuurlijk niet bevestigen, maar ik ga ervan uit dat het wel ongeveer klopt: de voeding voelt altijd warm aan, ook als de PC al een hele tijd uitgeschakeld is.

Heb jij ook een Antec SmartPower SP-350PEC?

Ik heb ook het probleem met de voeding uit mijn Sonata II kast, die wil na even uit te zijn geweest niet meer booten, hitte protectie waarschijnlijk. Even stroom er helemaal af en het is over.

Verder zou het fijn zijn als je vermeldt wat voor hardware je eraan hebt hangen, dan kunnen mensen hun systeem ermee vergelijken. Verder korte en duidelijke review.
als je iets hoger kijkt stoereman:

Abit AB9 Pro, 965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II)
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
512MB x 2 (1GB) PC6400 DDR2, CL4 (Corsair TWIN2X1024-6400C4)
Hitachi Deskstar T7K500, 320GB (7200RPM, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
Hitachi Deskstar T7K500, 320GB (7200RPM, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
BenQ DW1640 16x (Dual Layer, Retail)
1. storeman
2. Kijk eens naar de wijzigingsdatum van de survey en de datum van mijn post. Ik ben al wel zo ver dat ik weet waar de specs horen te staan. Toch bedank!

on topic

Top dat je je systeem toegevoegd hebt. :)