Samsung HT-C450 Review

nimbuzz 7 februari 2011, 946 views

Samsung HT-C450

Pluspunten

• veel aansluitimogelijkheden (toslink in + analoog in)
  • HDMI upscaling

Minpunten

• mechanisch geluid dvd-drive
  • niet onthouden audio via HDMI out

Deze set aangeschaft om op de slaapkamer te gaan gebruiken. In eerste instantie alleen de speler aangesloten en het geluid via HDMI naar de tv laten sturen. Dit werkt allemaal prima ware het niet dat na elke keer aanzetten van het apparaat opnieuw de instelling van het geluid via HDMI moet worden opegegeven.Dus zolang de speakers nog niet zijn aangesloten is dat niet handig.

Het beeld is goed te noemen, de upscaling doet goed zijn werk. Aanluitingen zijn er voor een dergelijke set ook voldoende aanwezig.

Maar wat mij het meeste verbaasde (en wat ik niet terug kan vinden op internet, wel m.b.t. de blueray drive) is vele mechanische geluid dat de drive produceert. Dit overheerst te veel en is dan ook de reden geweest om deze set te retourneren. Met name het zoeken van de laser wordt goed gehoord. Dit is mij in de winkel (media markt) door het vele omgevingsgeluid helaas niet opgevallen. Aangezien deze set op een slaapkamer wordt gebruikt is het niet acceptabel. Ik kan mij echter wel voorstellen dat in een woonkamer dit niet zo snel als hinderlijk zal worden ervaren, aangezien men verder van de drive afzit en er wellicht een hogere volumestand wordt gehanteerd.

Ben ondertussen al terug geweest luisteren en het demo apparaat maakt eenzelfde hoeveelheid geluid. Tevens nog vergelijkbare sets van andere merken geluisterd: LG heeft er ook last van in iets mindere mate, panasonic scoort vele malen beter.

Heb jij ook een Samsung HT-C450?