Samsung Syncmaster 204B Zilver Review
Een matige review, waarom?
3 weken terug 2 stuks gekocht na overal behoorlijk lovende kritieken te hebben gelezen. De specs waren aantrekkelijk en ik vind het ook een mooi scherm om te zien. Echter hadden ze allebei 1 dode pixel die vooral goed te zien was bij het weergeven van lichte kleuren. Ik kon dus terug naar de winkel om ze om te gaan ruilen. Afgelopen weekend hadden ze 5 nieuwe binnengekregen dus ik ben naar de winkel gegaan en heb daar ter plaatse de nieuwe monitoren gechecked op dode pixels. Er was er maar 1 pixelperfect en die heb ik dus nu thuis staan. Ik kan nu dus weer wachten op een verse lading om te kijken of daar ook weer een goeie bij zit.
De monitor an sich is een mooi product en biedt waar voor het geld. Het beeld is strak en snel genoeg om bijvoorbeeld UT2K4 goed weer te geven zonder dat ik last heb van ghosting.
Echter is het blijkbaar een serie die maar matig gebouwd wordt want van de 7!! exemplaren was er maar 1 zonder defecte pixels. Wordt vervolgd wanneer ik het 2de scherm heb kunnen ophalen.
16-09-2007
Een Update. Ik heb mijn mening nog verder naar beneden moeten bijstellen. De schermen zijn niet geschikt om op mijn nieuwe pc met een asus 8800gtx via dvi aangestuurd te worden. Ze gaan dan om...
Pluspunten
Gelukkig ook analoog wel een mooi scherp en snel beeld gecombineerd met een strakke vormgeving. Hoge native resolutie van 1600*1200 is op 20" , ondanks dat ik dvi niet kan gebruiken en de refreshrate wat roet in het eten gooit, heerlijk werken/gamen.
Minpunten
Slecht gebouwd of matige kwaliteitscontrole want maar 1 uit 7 exemplaren dat pixelperfect is vind ik niet best. DVI is niet bruikbaar zonder dat het beeld af en toe uitvalt.
Eindoordeel
3 weken terug 2 stuks gekocht na overal behoorlijk lovende kritieken te hebben gelezen. De specs waren aantrekkelijk en ik vind het ook een mooi scherm om te zien. Echter hadden ze allebei 1 dode pixel die vooral goed te zien was bij het weergeven van lichte kleuren. Ik kon dus terug naar de winkel om ze om te gaan ruilen. Afgelopen weekend hadden ze 5 nieuwe binnengekregen dus ik ben naar de winkel gegaan en heb daar ter plaatse de nieuwe monitoren gechecked op dode pixels. Er was er maar 1 pixelperfect en die heb ik dus nu thuis staan. Ik kan nu dus weer wachten op een verse lading om te kijken of daar ook weer een goeie bij zit.
De monitor an sich is een mooi product en biedt waar voor het geld. Het beeld is strak en snel genoeg om bijvoorbeeld UT2K4 goed weer te geven zonder dat ik last heb van ghosting.
Echter is het blijkbaar een serie die maar matig gebouwd wordt want van de 7!! exemplaren was er maar 1 zonder defecte pixels. Wordt vervolgd wanneer ik het 2de scherm heb kunnen ophalen.
16-09-2007
Een Update. Ik heb mijn mening nog verder naar beneden moeten bijstellen. De schermen zijn niet geschikt om op mijn nieuwe pc met een asus 8800gtx via dvi aangestuurd te worden. Ze gaan dan om de haverklap een seconde of 2 op zwart. het spel loopt niet vast en ook het geluid blijft doorlopen maar ik heb dus af en toe gewoon geen beeld. Dit probleem viel op te lossen door de analoge ingang van de schermen te gebruiken maar dit vind ik dus wel heel erg slecht. Verder moet je de v-sync aanzetten om de refreshrate op 60 Hz te zetten omdat je anders een hele irritante fluittoon hoort. Daar gaat dus het grote voordeel van een hele snelle videokaart!!
Al met al zal ik deze schermen echt nooit meer kopen en raadt ik ze niemand aan.
Heb jij ook een Samsung Syncmaster 204B Zilver?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Ik heb hier 2* 204B @ een X700pro (1*analoog, 1*DVI) gehad, daarna 7900GT (2*DVI), daarna een 8800GTS320 (2*DVI), en nu een HD2900XT (2*DVI).
Nooit problemen met ook maar IETS gehad, (bijna) pixelperfect, op 3200*1200*3 (subpixels) eentje kapot!
En pixelfouten, dat is gewoon bij TFT schermen, kan je niets aan doen. Ze gaan echt geen scherm weggooien omdat er 1 puntje opzit.
Wil je meer kwaliteit? Dan mag je ook betalen, maar ben je 1000 euro + kwijt.
Succes.
Ik heb een nVidia 8600GT chipset en in de bijbehorende software kan je onder andere instellingen zeggen dat je "minder leeg........" wil hebben. Vergeet deze eigen instelling te activeren en weg is je probleem.
Indien je nadere info nodig hebt, laat het me weten dan zal ik het thuis voor je opzoeken.
P.S. het piepen is een ander probleem en lijkt me een kwestie van niet goede componenten, trafo ofzo ?
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 15:27]
Gewoon aangesloten op de DVI aansluiting en nooit zwart beeld gehad of een fluittoon oid.
Ook heb ik er een 15" eizo nog naast gehad (ook op DVI) en ook geen problemen ondervonden.
Volgens mij heb jij een bad batch gekregen ofzo
Waarschijnlijk een bad batch (maandagmorgenexemplaren dus.....).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn