Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power Review

Electrowolf 13 december 2006, 374 views

Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power

Pluspunten

• Zuinig, stil en koel
  • Kabels zijn goede lengte
  • Indicatie lampje voor fouten zoals kortsluiten of overbelasting ((gelukkig) niet in actie gezien)

Minpunten

• Schroef gaatjes niet 100% op standaard plek
  • Afwerking kabels kan beter
  • (Semi negatief) Door de lage warmteproductie draait de fan maar met een laag rpm, waardoor de airflow vanuit de kast laag is.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 2
Over het algemeen een prima voeding, netjes verpakt, redelijk afgewerkt, erg zuinig en zeer stil en dat voor een schappelijke prijs. Maar ieder voordeel heeft z'n nadeel. Door de zuinigheid is de PSU kouder dan de gemiddelde PSU die ik gewend ben. Dit is tevens ook het geen waar ik de zuinigheid uit afleid aangezien ik het niet heb na gemeten. Maar omdat deze zo koel blijft hoeft de fan maar langzaam te draaien, en dus geeft deze minder airflow dan een "normale" actief gekoelde PSU.
Wat wel een groot nadeel is dat de schroef gaten niet op de exacte standaard plekken zitten. Om de voeding überhaupt te kunnen bevestigen heb ik een deel van mij kast moeten bijbuigen, en dit lijkt me niet de standaard procedure.
Ook jammer is het dat de kabels samen gebonden zijn d.m.v een simpel wit tie-wrapje, wat meteen afbreuk doet aan de verder mooie afwerking. De kabels zijn verder wel netjes afgewerkt met zwarte sleeves, alleen een uiteinde van mijn sleeves was niet op de goede plek afgewerkt waardoor je een stuk extra kabel ziet. De potentie voor een goede afwerking is er wel, maar het zijn net de details die over het hoofd worden gezien.

Heb jij ook een Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power?

Hé Electrowolf,

Weet je zeker dat die schroefgaatjes niet gewoon aan je kast liggen, want bij mij past ie als gegoten!

Of het moet dan zijn dat je net een fabrieksfoutje hebt :(