Microsoft IntelliMouse Optical Review

catfish 6 februari 2011, laatste update op 6 februari 2011, 314 views

Microsoft IntelliMouse Optical

Pluspunten

• Optisch!
  • De 2 extra knoppen (zijkant) zijn na een tijdje onmisbaar
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• Op sommige ondergronden gaat het mis...

Een beetje een late review. Ik kocht deze muis namelijk in oktober 2000 (retail).
De optical-techniek voor muizen was toen nog gloednieuw, maar ik was de mechanische muizen met haperingen grondig beu. Ik beschouw dit nog steeds als één van mijn beste investeringen ooit (toen was een optische muis nog vrij duur).
Na 10 jaar werkt het beestje nog altijd perfect... wat ik na games als Diablo 2 niet echt verwacht had.
Inmiddels is de precisie van de optische muizen sterk verbeterd, maar voor gewoon gebruik en een goede muismat valt het allemaal goed mee.

Heb jij ook een Microsoft IntelliMouse Optical?

Ik vind niet dat deze muis kwa precisie zwaar onderdoet voor muizen van nu. Misschien als je veel met photoshop werkt je profijt kan hebben van huidige muizen met een hoge dpi . Voor games is dit, samen met de IntelliMouse Explorer 3.0, nog steeds de beste muis die je kunt hebben!
Zeker nooit een Logitech G serie muis gehad....