Philips Prestigo SRU9600 Review

luckyjan 15 november 2006, laatste update op 19 mei 2008, 5.635 views

Philips Prestigo SRU9600

Pluspunten

• Prachtig design en voelt zeer degelijk aan.
  • De mogelijkheid om macro's op te nemen zoals bijv "alles aan/uit".
  • Touchscreen met een groot lcd display.
  • De prijs (54 euro bij 4launch).
  • De leermode om onbekende ab toch te kunnen gebruiken

Minpunten

• De database is niet te updaten.
  • De touchscreen toetsen (lcd) hebben vaste omschrijvingen die je niet kan aanpassen.
  • De "vaste" toetsten zoals volume en channel up/down zijn niet verlicht.
  • De mondelinge helpdesk zal wel ingericht zijn voor niet tweakers, even een moeilijke vraag en je krijgt geen antwoord maar een standaard verhaaltje (zoals mijnheer uw heeft nu ook een erg moeilijke ab gekocht, volg de procedure die de ab op de display aangeeft )

Configuratie Score: 4
Naar lang wikken en wegen tussen de logitech harmony 525 en de philips sru9600 toch voor de philips gekozen.
De belangrijkste reden hiervoor was de looks and feel. De philips ziet er prachtig uit met de touchscreen knoppen en voelt zeer degelijk aan terwijl de logitech nogal kraakte bij gebruik.
Met deze afstandsbediening ga ik de volgende apparaten bedienen:
- lifetech 4:3 85cm tv
- Philips surround set
- UPC dig. tv box
- Kiss 1500 dvd player
-Xbox met XBMC

Het instellen is erg gemakkelijk via een aantal vragen geef je op welk apparaat je wil installeren en wat het merk is. Daarna blijf je de ok ingedrukt houden totdat het apparaat zichzelf uitschakelt.
Alle apparaten behalve de UPC cable box kon ik op deze manier installeren. Op de support pagina van philips stond een manier om de upc box er toch op te krijgen maar daarvoor moet je blijkbaar naar de service mode gaan en laat hoe je dat moet doen er niet bij staan. Ook bellen op zaterdag naar het 0900 support nr had geen zin. Degene die ik daar aan de lijn kreeg wist volgens mij nog minder dan ik over de afstandsbediening en begon steeds weer hetzelfde verhaal op te hangen.
Dus daarom de upc box maar via de learning mode geinstaleerd, hiervoor moet je de ab tegenover elkaar leggen en een voor een de knoppen indrukken. Dit ging vrij moeizaam en niet alle knoppen werkten. Via de optie repareer een toets kon ik ze daarna allemaal snel werkend krijgen (lijkt erop dat die optie beter werkt dan de learning mode). Na het instellen van al mijn apparaten kon ik ze een voor een selecteren via het scroll wieltje.
De keuze van de upc box gebruikt om die in te stellen zodat ik via dat scherm de belangrijkste functies van de verschillende apparaten kon gebruiken zonder dat ik moest switchen (bijv het volume van de surroundset gebuiken ipv de tv).
Hierna kon ik eindelijk al mijn oude ab's wegleggen :)

Update:
Na lang wachten toch een mail van de support afd gehad om in de service mode te komen.
"Recently you have asked us how to get into service mode on the SRU9600.
To enter the service mode please press the menu button and the guide button
together for a few seconds until the menu appears"

Heb jij ook een Philips Prestigo SRU9600?

Ik ben zelf ook van plan deze remote te kopen. Hier heb ik nog wel een vraag over:
-Op mijn Harman/Kardon AB heb ik toetsen die de Philips niet bevat, wat doet de Philips hiermee? Kan je deze functies niet meer gebruiken?
Je kunt elke toets laten leren. Als je dus een toets hebt die niet op de philips staat kun je een andere functie kiezen die je niet gebruikt met de philips en daar je toets onder zetten.
Nadeel is dan wel dat je zelf moet onthouden dat de toets een andere functie heeft gekregen dan er op de AB staat.
Wat kun je met deze afstandsbediening op de computers aan commando's uitvoeren. Is dat enkel MCE of is het ook te configureren dat je bijv programma;s als winamp of foobar2000 aan de praat krijgt om muziek te luisteren en het los gebruik van tv software als WinTv (haupagge)